ZF Transilvania

Retailerul austriac de mobilă XXXLutz închide temporar magazinele mömax din Timişoara şi Oradea şi decide să preia doar comenzi telefonice

Retailerul austriac de mobilă XXXLutz închide temporar magazinele mömax din Timişoara şi Oradea şi decide să preia doar comenzi telefonice

Autor: Laurentiu Cotu

02.04.2020, 17:32 101

Retailerul austriac de mobilă şi decoraţiuni XXXLutz, cu afaceri anuale de 4,65 mld. euro, a decis închiderea temporară a magazinelor mömax din Timişoara şi Oradea (inaugurat în luna ianuarie a acestui an), în contextul pandemiei de COVID-19‚ ’’până când situaţia va reveni sub control deplin şi perioada de izolare la domiciliu se va sfârşi’’. Magazinul mömax online este disponibil şi oferă în continuare posibilitatea de a comanda de acasă, prin e-mail sau telefon, au transmis reprezentanţii companiei austriece.

’’Am luat această decizie pe fondul unei pandemii ce atacă sănătatea ţării. Din grijă pentru siguranţa clienţilor noştri, am decis că este cea mai bună decizie de a închide temporar magazinele şi depozitele mömax, pentru a reduce pe cât posibil răspândirea COVID-19. Contractele deschise la noi sau voucherele neutilizate rămân în siguranţă şi vor fi prelucrate după această perioadă.Dorim să fim aproape de clienţii noştri, acum că petrec mai mult timp acasă, aşadar aceştia pot vizita site-ul oficial mömax şi ne pot comunica telefonic pe tot acest parcurs’’, a declarat Janos Grigassy, Country Manager mömax România.

Retailerul XXXLutz a deschis în luna ianuarie a acestui an cel de-al doilea magazin de pe piaţa locală sub brandul mömax, în incinta Oradea Shopping City, în urma unei investiţii de 5 mil. euro. Primul magazin mömax din România a fost deschis în 2018 la Timişoara, după o tatonare de 10 ani a pieţei locale. Noul magazin mömax din Oradea are o suprafaţă totală de 12.000 mp, din care 8.000 mp suprafaţă utilă.

Retilerul austriac XXXLutz vinde mobilă, textile, perdele, articole de copii, lămpi, covoare orientale şi multe alte bunuri de uz casnic. Compania Moemax.Ro. a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 30,7 milioane de lei (6,5 mil. euro), arată datele de la Ministerul de Finanţe. Oficialii companiei au declarat la inaugurarea primului magazin de pe piaţa locală, cel din Timişoara, că vor continua expansiunea pe piaţa locală şi vor deschide câte un magazin în fiecare oraş mare din ţară.

Retailerul austriac XXXLutz a achiziţionat anul trecut 22 de magazine Kika din: Cehia (3 în Praga, 1 Liberec, 1 Ostrava, 1 Olmutz, 1 Brunn, 1 Budweis, 1 Pilsen), Slovacia (1 Bratislava, 1 Nitra, 1 Banska Bystrica, 1 Poprad, 1 Kosice), Ungaria (3 în Budapesta, 1 Gyor, 1 Debrecen şi 1 Pecs) şi România (2 în Bucureşti) de la grupul austriac Signa. Compania a trans­for­mat magazinele Kika în unităţi sub brandul premium XXXLutz. Prin această achiziţie, numărul magazinelor de mobilier şi amenajări interioare ale grupului austriac XXXLutz depăşeşte în prezent 300 de unităţi. Cifra de afaceri a grupului creşte astfel cu 250 milioane de euro, de la 4,4 miliarde euro la 4,65 miliarde euro.

XXXLutz KG activează de aproape 75 de ani pe piaţa de mobilă şi accesorii pentru casă. Compania a fost fondată în anul 1945 în Haag am Hausruck, Austria, de soţii Richard şi Gertrude. Iniţial s-a axat strict pe producţia din Austria, astfel că, prima gamă de produse a constat în cutii din lemn tradiţionale şi pictate manual şi mobilier rustic. Grupul austriac avea la finalul anului trecut 23.000 de angajaţi, fiind prezent pe pieţele din Austria, Germania, Eleveţia, Suedia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia, România, Bulgaria şi Serbia.

 
AFACERI DE LA ZERO