ZF Transilvania

Tehnostrade şi Spedition UMB, firmele de construcţii deţinute de familia Umbrărescu, au pus mână pe un contract de peste 1,39 mld. lei pentru proiectarea şi execuţia a 30 km din Autostrada Transilvania, între Nădăşelu şi Zimbor

Tehnostrade şi Spedition UMB, firmele de construcţii deţinute de familia Umbrărescu, au pus mână pe un contract de peste 1,39 mld. lei pentru proiectarea şi execuţia a 30 km din Autostrada Transilvania, între Nădăşelu şi Zimbor

Autor: Laurentiu Cotu

22.09.2020, 17:41 4496

Tehnostrade şi Spedition UMB, cele două companii de construcţii deţinute de familia Umbrărescu din Bacău, în asociere cu Electromontaj SA Bucureşti, au câştigat un contract de peste 1,39 mld. lei (286 mil. euro) cu CNAIR (Com­pa­nia Naţională de Adminis­trare a Infras­truc­turii Rutiere) pentru proiectarea şi execuţia a aproximativ 30 km din Autostrada Transilvania, între localităţiile Nădăşelu şi Zimbor. Semnarea contractului a avut loc astăzi, 22 septembrie la Cluj-Napoca, în prezenţa premierului Ludovic Orban şi a ministrului Transporturilor, Lucian Bode.

Câştigătorul contractului având ca obiect execuţia autostrăzii Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, Subsecţiunea 3A2: Nădăşelu-Mihăieşti (km 8 plus 700-km 25 plus 500) şi Subsecţiunea 3B1: Mihăieşti - Zimbor (km 0 plus 000 - km 13 plus 260). este asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. - S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. - S.C. ELECTROMONTAJ S.A., cu preţul de 1.390.614.495,32 lei fără T.V.A, potrivit comunicatului transmis de CNAIR la începutul lunii septembrie. Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este 60 de luni.

“Odată cu semnarea contractului pentru Nădăşelu-Zimbor vor mai rămâne doar două tronsoane pentru care urmează să se semneze contractul, sunt proceduri care se află în derulare. Putem spune că de la Cluj la graniţa de vest se va ajunge într-o oră şi ceva. Rămân două tronsoane, Poarta Sălajului-Nuşfalău, cu tunelul Meseş, şi Suplacu de Barcău-Chiribiş, 67 km, pentru care procedurile sunt declanşate, iar în noiembrie avem termen de depunere a ofertelor’’, a declarat ministrul Ludovic Orban la Cluj-Napoca, la evenimentul de semnare a contractului.

Tehnostrade şi Spedition UMB, cele două companii de construcţii deţinute de familia Umbrărescu, au încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri cumulată de circa 740 de milioane de lei, aproape triplu faţă de anul 2018, după cum arată calculele ZF pe baza datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Cea mai mare pondere o are Tehnostrade, care a avut un business de 458 de milioane de lei anul trecut, dublu faţă de anul precedent. Şi profitul Tehnostrade a avut un avânt spectaculos, ajungând la 116 milioane de lei, faţă de mai puţin de 2 milioane de lei cu un an în urmă. În ceea ce priveşte Spedition UMB, această companie a avut 280 de milioane de lei afaceri în 2019, de zece ori mai mult decât în 2018. Împreună, cele două companii au avut anul trecut peste 1.200 de angajaţi, dintre care 1.170 doar la Tehnostrade, această firmă fiind, de altfel, unul dintre cei mai mari 20 de angajatori din construcţii de pe plan local.

Atât Tehnostrade, cât şi Spedition UMB au aceeaşi structură a acţionariatului, formată din Mirela Umbrărescu (89% din acţiuni), Alexandru Teodor Umbrărescu (5%), Petru Răzvan Umbrărescu (5%) şi Dorinel Umbrărescu (1%), potrivit datelor de pe platforma de analiză a companiilor Confidas.

Printre lucrările din portofoliul Spedition UMB şi Tehnostrade, se numără lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj (9,5 kilometri), centura Bacăului, dar şi mai multe contracte de construcţii de autostrăzi, reabilitări de drumuri naţionale, deszăpeziri sau întreţineri de şosele, încheiate cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). De altfel, Dorinel Umbrărescu este unul dintre cei mai mari antreprenori locali din domeniul lucrărilor de infrastructureă, alături de nume ca Nelu Iordache (Romstrade), Theodor Berna (Tehnologica Radion), Corneliu Istrate (Vega 93), fraţii Alexandru şi Traian Horpos (Straco Grup), care s-au făcut consacrate în ultimele decenii. Unele dintre acestea companii au luat însă calea insolvenţei sau a falimentului.

 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO