• Leu / EUR4.9472
  • Leu / GBP5.8347
  • Leu / USD4.7020
ZF.ro Grampet Group
ZF Transporturi

Trenul înlocuieşte microbuzul: Un proprietar de platformă logistică vrea să aducă angajaţii cu trenul la locul de muncă

19.10.2020, 17:33 Autor: Bogdan Alecu

Dezvoltatorul şi proprietarul de centre logistice P3 Logistic Parks a semnat un protocol de colaborare cu Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Bucureşti  (CFR Călători). Acesta constă în acordarea de opriri în dreptul parcului P3 Bucharest A1 pentru trenurile Regio şi InterRegio care circulă pe ruta Bucureşti – Videle (Teleorman) şi retur. Această nouă facilitate de transport va permite chiriaşilor din parcul P3 Bucharest A1 să recruteze forţă de muncă din localităţile adiacente, pe ruta Roşiori de Vede – Videle - P3  Bucharest A1 – Basarab - Gara de Nord şi retur. Începând cu 21 septembrie 2020 se poate ajunge în parcul P3 cu trenul, de la Gara de Nord sau Basarab, în aproximativ  17 - 25 de minute.

P3 este singurul dezvoltator de spaţii logistice care deţine o astfel de soluţie de transport feroviar pentru persoane, completând astfel serviciile de transport de marfă pe cale ferată din cadrul terminalului intermodal din P3 Bucharest A1, activ încă din anul 2011. 

„Călătoria cu trenul se doreşte a fi o alternativă de transport mai accesibilă din punct de vedere al costurilor şi mai rapidă pentru a aduce forţa de muncă în P3 Bucharest A1, faţă de microbuzele pe care chiriaşii le utilizează în prezent. Astfel încercăm să ne aliniem şi la trendul european de a folosi mijloace de transport în comun cât mai puţin poluante”, a spus Sînziana Pardhan, Managing Director P3 în România.

Transportul angajaţilor din depozitele P3 se va realiza cu trenurile CFR Călători.

„Misiunea CFR Călători este aceea de asigura mobilitatea călătorilor, contribuind, în acelaşi timp, la dezvoltarea societăţii. În acest context, ne dorim să construim pentru organizaţia noastră o poziţie sustenabilă în toate segmentele şi zonele geografice ale ţării, astfel românii să poată călători către orice destinaţie din ţară, fie în scopuri de serviciu sau recreaţionale. Lucrăm pentru a răspunde provocării de a ţine pasul cu nevoile lumii moderne în ceea ce priveşte mobilitatea şi viteza de evoluţie a noilor tehnologii şi vom continua să punem călătorii în centrul activităţilor noastre”, au spus oficialii CFR Călători.

În condiţiile în care la nivelul Uniunii Europene se pune foarte mult accent pe transportul feroviar pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, în România viteza pe calea ferată este încă una redusă din cauza infrastructurii deficitare.

Dacă în vest trenurile de pasageri circulă cu peste 300 km/h, în România un tren circulă, în medie, cu aproape 69 km/h din cauza celor 1.236 de restricţii permanente de viteză, pe o lungime de 1.335 km.

Spre Constanţa trenurile CFR Călători pot atinge 160 km/h, iar acest model trebuie extins la nivel naţional. Spre exemplu, coridorul IV va fi închis în următoarea perioadă şi se va putea circula şi spre Curtici cu viteză mare. Ne vom permite să ne concentrăm şi pe alte zone, cum ar fi coridorul de sud, Roşiori-Craiova-Turnu Severin, vizat în România ca celmai potrivit pentru trenuri de mare viteză. 

Dan Costescu, directorul CFR Călători a propus guvernului un plan de investiţii în CFR Călători de cel puţin 250 mil. lei pentru a moderniza trenurile pentru pasageri. El a demarat modernizarea şi extinderea parcului încă de la începutul anului, în condiţiile în care CFR Călători avea 729 de vagoane în 2019, faţă de 961 la nivelul lunii iulie iar în prezent au trecut de 1.000 de vagoane modernizate.

În urma extinderii parcului de vagoane, CFR Călători nu a mai vândut locuri în picioare în trenuri, faţă de anul 2019 când a vândut 12.000 de bilete fără loc.

În cazul P3, cu o suprafaţă de 380.000 de metri pătraţi, 14 depozite şi un teren care permite construirea a încă 100.000 de metri pătraţi de spaţii logistice, P3 Bucharest A1 este cel mai complex parc industrial din capitală. Adiţional terminalului de cale ferată care deserveşte segmentul de transport marfă şi căruia i-a fost adăugată de curând facilitatea de transport călători, parcul dispune şi de o cantină-restaurant cu suprafaţă de 400 de metri pătraţi şi 200 de locuri la mese care va fi deschisă începând cu luna noiembrie. Mai mult, dezvoltatorul este aproape de finalizarea construcţiei pentru proiectul de spaţii de cazare. Noul hostel va avea capacitatea de a acomoda 212 persoane şi va fi disponibil pentru angajaţii care îşi desfăşoară activitatea în cadrul parcului.

În intervalul cuprins între vara anului 2019 şi vara anului 2020, P3 a semnat, în România, contracte pentru 173.000 de metri pătraţi, dintre care 77.881 mp reprezintă prelungiri şi contracte pe termen scurt, 95.374 sunt contracte pe termen lung, iar peste 29.000 mp sunt contracte cu clienţi noi.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Transporturi