Ziarul de Duminică

Cum să ne apărăm ideile/ de Ziarul de duminică

Cum să ne apărăm ideile/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

11.05.2012, 00:04 88

John P. Kotter şi Lorne A. Whitehead

Adjudecat

Strategii eficiente pentru a vinde o idee bună

Editura Publica

Traducere din engleză de Anda Sebeşi. Cuvânt înainte de Peter Barta, director executiv Fundaţia Post-Privatizare.

Uneori o idee bună nu este suficientă. Crezi într-o idee bună. Ştii că implementarea acesteia ar putea aduce beneficii imediate atât pentru tine, cât şi pentru organizaţia sau comunitatea din care faci parte. O prezinţi, sperând într-un sprijin entuziast. În schimb, ţi se adresează întrebări care aduc cu sine o stare de confuzie, comentarii stupide sau atacuri verbale. Înainte să realizezi ce se întâmplă, ideea ta este respinsă. În cartea de faţă, John Kotter ne dezvăluie modul în care să protejăm o idee bună de criticile nefondate şi cum să câştigăm sprijinul necesar pentru a ne vinde ideile. Cheia pentru a realiza acest lucru? Înţelegerea strategiilor de atac, şi anume:

- Uciderea unei idei prin amânare: Amânarea la nesfârşit a unei decizii sau tergiversarea discuţiilor până când subiectul nu mai e de actualitate.

- Confuzia: Prezentarea unui şir nesfârşit de informaţii care distrag atenţia de la ideea pusă în discuţie, astfel încât propunerea înaintată pur şi simplu nu pare una demnă de a fi luată în seamă.

- Folosirea sentimentului de frică pentru a influenţa un rezultat: Introducerea în discuţie a unor stări anxioase iraţionale în legătură cu propunerea înaintată.

- Atacul la persoană: subminarea reputaţiei şi credibilităţii celui care face propunerea.

"John Kotter a dat din nou lovitura! Împreună cu Lorne Whitehead, coautor al acestei cărţi, ne oferă sfaturi extrem de inteligente despre modul în care să ne vindem cu succes ideile. O lectură obligatorie pentru liderii preocupaţi de viitorul organizaţiei pe care o conduc!" - Bill George, profesor de management la Harvard Business School.

"În domeniul cercetării şi al educaţiei, la fel ca în lumea afacerilor, progresul este de cele mai multe ori întârziat nu de lipsa unor idei bune, cât mai degrabă de faptul că oamenii nu sunt întotdeauna convinşi de faptul că trebuie să le adopte şi să le implementeze. Lectura acestei cărţi te va ajuta să-ţi promovezi cu succes ideile bune în orice context posibil." Maria Klawe, preşedinte Harvey Mudd College

"Răspunsurile pe care cartea le furnizează sunt exact acelea care ne-au scăpat pe sub nas, pe care nu le-am văzut pentru că eram prea înfierbântaţi să ne prezentăm ideea cât mai bine sau pentru că am reacţionat instinctiv agresiunilor. Cartea îţi oferă un model care tratează toate situaţiile în care poţi fi pus în argumentarea unei idei şi, de fiecare dată, îţi arată cea mai bună soluţie. O idee foarte bună ar fi să citiţi această carte." Péter Barta, Director Executiv, Fundaţia Post-Privatizare

John P. Kotter este unul dintre cei mai apreciaţi gânditori în domeniul leadershipului. De asemenea, este autorul a unsprezece cărţi foarte apreciate de către mediul de afaceri, majoritatea dintre ele devenind bestseller internaţional. De acelaşi autor la editura Publica au mai apărut: Matsushita leadership (2008), Forţa schimbării (2009), Simţul urgenţei (2010) şi Aisbergul nostru se topeşte (2011). Lorne A. Whitehead este şeful comisiei pentru educaţie la University of British Columbia şi preşedintele departamentului de fizică şi astronomie, specialitatea cercetare industrială, în cadrul aceleiaşi universităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO