Ziarul de Duminică

Eu nu mă mir/ de Oltea Şerban-Pârâu

Eu nu mă mir/ de Oltea Şerban-Pârâu

Eu nu mă mir/ de Oltea Şerban-Pârâu

Autor: Parau Oltea Serban

27.01.2011, 23:53 53


Toată lumea se minuneazăcăAteneul Român şi Sala de Operă aConservatorului au fost prea mici pentru dorinţa copiilor de aasculta muzică clasică. De fapt a părinţiloracestora.

De fapt e firesc. Pentru mine nu e demirare. Dacă ştii cum să oferi acest tip de "desert" cultural,şansele de eşec sunt minime. Implicarea în proiectul "Clasic efantastic" a Clock Advertising alături de Filarmonica "GeorgeEnescu" a fost de această dată cheiasuccesului.

Am prins un weekend cu spectacolul"Copilăria lui Mozart", din seria "Educativelor mici", desfăşuratîn Sala de Operă a Universităţii Naţionale de Muzică, la care cele300 de locuri s-au dovedit insuficiente pentru cei peste 400 depărinţi şi copii care se încadrau sau nu în limita de vârstăpropusă de organizatori (4 şi 10 ani), unii fiind chiar mai mici.Poveste, momente de prezentare a viorii şi pianului, fragmentemuzicale şi fragmente de dans… succestotal.

Duminică, fenomenul a fost şi maiimpresionant la Ateneul Român, arhiplin la concertul "Anotimpurileîn Muzică" din ciclul "Educativelor mari", cu Filarmonica "GeorgeEnescu" dirijată de Ilarion Ionescu-Galaţi şi având ca solişti 4tineri violonişti.

Clasic e Fantasticeste un proiect educaţional de muzică clasicădestinat copiilor şi tinerilor, la care până acumaccesul a fostliber. Au mai fost şi vor mai fiastfel de iniţiative în România. Diferenţa este adusă de faptul căacest proiect e foarte bine promovat şi a ajuns să fie cunoscut defoarte multă lume, cel puţin din clasa medie.

În majoritateamarilor oraşe ale lumii, la Viena, Paris, München, Hamburg, Londra,Praga, Budapesta, New York marile instituţii muzicale de cultură auprograme educaţionale asemănătoare. Pentru prima stagiune a acestuiproiect (2010-2011), obiectivul organizatorilor a fost acela de aaduce în sălile de spectacol peste 10.000 de copii şi tineri. Cusiguranţă îl vor depăşi.

Alţi şi alţipărinţi vor vrea să-şi aducă copiii acum la Sala de Operă aUniversităţii de Muzică pe 21 februarie, la ora 11.00, laCopilărialui Vivaldicând cei mici se vor întâlnicuBătrânul Şoarece Sol, şoriceiijucăuşi Rică şi Sică şi pisica Lola, orila Ateneul Român pe 27 februariela ora 11.00, când vor fi prezentate Instrumentele desuflat, tot de către instrumentiştii Filarmonicii "GeorgeEnescu" dirijată deHoriaAndreescu, cu un program J.S. Bach, Mozart, Gabrieli, Enescu,Ceaikovski, Mussorgski.

Un fenomen cu adevărat notabil ar fiacela ca mai multe agenţii de publicitate să realizeze că a seimplica, la început pro bono, apoi chiar cu o miză comercială,într-o astfel de iniţiativă poate aduce beneficii inestimabile petermen mediu şi lung. Pentru că - parafrazându-l pe dirijorulconcertului la care am asistat ţinând în braţe un copil de 3 ani şiavând un alt copil de 6 ani pe scaunul de alături, care încerca sădescifreze inscripţiile de pe cupola Ateneului Român - "culturacostă, dar incultura costă şi mai mult".

OLTEAŞERBAN-PARAU(n. 12 martie 1969) estemuzicolog şi critic muzical, actualmente redactorul-şef al postuluipublic Radio România Cultural, după ce a condus timp de 7 anipostul particular Radio Romantic.Semnează în continuarerubrici săptămânale în Ziarul de Duminică şi Adevărulliterar.Activitatea ei publicisticăcuprinde peste 2.000 de articole apărute în presa scrisă,majoritatea pe teme muzicale, sute de emisiuni şi programe de radioşi numeroase emisiuni şi apariţii TV.Este semnatara traducerii şi aarticolelor privind compozitorii români pentru Larousse - Dicţionar de marimuzicieni, şi responsabilă cu secţiunea muzicală a Dicţionarului enciclopedic. Estemembră a Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor dinRomânia.A fost distinsă cu mai multe premii, printrecare Premiul pentru Originalitatea Profilului Radiofonic alConsiliului Naţional al Audiovizualului în 2002 şi Premiul pentruPublicistică al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din Româniaîn 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO