Ziarul de Duminică

Femeile de la Sfânta Vineri. O redescoperire a lui Ibsen/ de Remus Andrei Ion

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Remus Andrei Ion

04.06.2015, 23:44 121

“Personajele feminine ibseniene iau cu asalt scena românească”. „Ibsen anti-capitalist în viziunea Catincăi Drăgănescu.” „Proiecţii pe corp uman în Eu, o casă de păpuşi de Carmen Lidia Vidu”. Trei titluri, trei momente ale aceluiaşi proiect Surorile Heddei. Iniţiat de criticul de teatru, şi de acum producătorul, Cristina Modreanu acest ciclu se axează pe personajele feminine ale lui Henrik Ibsen, folosindu-le ca instrument pentru aducerea în prim-plan a perspectivei artistice feminine şi pentru a susţine astfel femeile-artist din teatrul românesc.

Prima oprire, la Sfânta Vineri în Sala Nouă a Teatrului de Comedie unde Ibsen Incorporated a avut deja avanpremiera. Urmează, tot în iunie, Eu. O casă de păpuşi, regia Carmen Lidia Vidu, cu Aura Călăraşu (o coproducţie ARPAS şi Teatrul Odeon) şi mai apoi Un duşman al poporului la Teatrul Foarte mic, spre toamnă.

Catinca Dumitrescu ne propune un Ibsen anti-capitalist. Tema spectacolului Ibsen Incorporated, aşa cum a formulat-o regizoarea este ”Investigarea influenţei societăţii capitaliste asupra relaţiilor interumane fundamentale şi a felului în care acestea s-au reconfigurat în societatea actuală.” Echipa de bază (regizor, dramaturg de spectacol, scenograf, coregraf, artist video) a parcurs o importantă etapă ante-proiect de structurare a direcţiilor de investigare analizând în paralel: societatea occidentală a secolului 21 şi problematica dramaturgiei lui Ibsen. Acest demers culminează prin punerea faţă în faţă a capitalismului incipient cu cel deja matur.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO