Ziarul de Duminică
Istoria unei relaţii care a făcut istorie/ de Stelian Ţurlea
Petre Ţurlea
Regele Mihai şi Mareşalul Antonescu
Editura Semne
Volumul masiv "Regele Mihai şi Mareşalul Antonescu" (450 pagini)
este al treilea publicat de Petre Ţurlea la Editura Semne - după
"Ion Antonescu între extrema stângă şi extrema dreaptă" şi "Carol
al II-lea şi Camarila Regală", ambele primite foarte bine de lumea
ştiinţifică. Noul volum are drept motivaţie faptul că raporturile
dintre Rege şi Mareşal, amândoi aflaţi în fruntea Ţării, au avut un
rol important în evoluţia acesteia. Urmărirea lor limpezeşte
aportul fiecăruia în drumul României; fixează mai bine meritele şi
răspunderile; le defineşte celor doi caracterul. Aşadar, volumul
era necesar. Are la bază exploatarea foarte multor fonduri
arhivistice, de la Arhiva Istorică Centrală şi arhiva SRI, aducând,
datorită acestui lucru, nota de obiectivitate cerută unei lucrări
cu adevărat ştiinţifice. Volumul este însoţit de foarte multe note,
fiecare concluzie fiind, astfel, argumentată arhivistic.
"Nu se va urmări topirea în acest volum a tuturor informaţiilor
edite şi inedite despre subiectul respectiv, ci prezentarea acelor
fapte care pot defini ceea ce este important în relaţiile dintre
Rege şi Mareşal, în două planuri; privind influenţa asupra
evoluţiei celor doi ca oameni politici şi, mai ales, privind
influenţa acestor relaţii asupra evoluţiei României." Volumul se
mai distinge şi printr-o foarte bogată - aproape o sută de pagini
-, utilă şi preţioasă secţie de "anexe", în care apar zeci de
fotografii, facsimile de scrisori, documente etc.
-
ZF Power Summit 2019. Efectele OUG 114: Prin plafonarea gazului şi a energiei câştigă cei care nu investesc şi cei care revând, nu producătorii. Ne pierdem rolul regiona. Marile companii din energie, fie private, fie de stat, critică la unison OUG 114
-
Două firme din România, în topul „starurilor“ din regiune cu o evaluare de peste 1 miliard de dolari
-
Antreprenori locali. Producătorul pufuleţilor Gusto, afaceri de 26 mil. euro în 2018, 50% din vânzări merg la export. „Ne-am întâlnit cu noi parteneri de retail de pe trei continente.“
-
Care sunt brandurile care dotează casele românilor cu electrocasnice: În lupta pentru banii cheltuiţi pe electrocasnicele mari îşi face loc şi un brand românesc
-
Finanţe personale. Investitorii tranzacţionează de patru ori mai mult Banca Transilvania decât BRD
-
Cum arată piaţa muncii: numărul de contracte de muncă este mai mare cu 480.000 faţă de acum cinci ani
-
Cezar Boţel, BNR: Este imposibil ca politica monetară să menţină stabile, dincolo de orizonturi foarte scurte, atât rata dobânzii, cât şi cursul de schimb
-
Show Vodafone cu tehnologia 5G în Bucureşti: o hologramă, live în concert
-
Integratorul Global Technical Group vrea afaceri de 42 mil. euro în 2019, plus 30%, şi să recruteze 100 de persoane
-
INTERVIU. Mihail-Cătălin Ştefan, directorul ROMEPS: În 2013-2014 erau 2.400 de angajaţi în producţia de polistiren expandat. Acum mai sunt 800