Ziarul de Duminică

Lecturi de placere

10.03.2006, 00:00 35

Intr-o zi l-am sunat pe Dragos si mi-a raspuns destul de greu. "Citeam", mi-a zis scurt. Mi-am dat seama ca nu mai auzisem de multa vreme raspunsul asta, mai ales de la cineva care lucreaza in "masinaria infernala" numita publicitate.



Dragos este printre putinii care isi mai fac timp sa citeasca din pura placere. E un obicei pe care l-a deprins demult si, iata, nu s-a mai desprins de el.

In copilarie a facut doua scoli in paralel: generala, in prima parte a zilei, si Scoala de Muzica si Arte Plastice, in rest. De la o varsta frageda, a dobandit un "bagaj cultural" foarte mare. Din clasa I si pana intr-a opta, a facut desen, pictura, chitara si acordeon. Apoi a descoperit ca muzica se invata cu adevarat numai la pian.

Dupa bacalaureat, s-a pregatit de jurnalism. S-a dus sa faca practica la revista ELLE. Art-directorul l-a testat la creativitate grafica, sa-i vada potentialul. Si l-a oprit acolo. A inteles ca este mult mai atras de imagine decat de text. Scoala lui in graphic-design si publishing a fost la RPG, unde, pe langa practica de zi cu zi, a avut sansa unui trainig cu un expert strain, Andres Stumpager, art-director Edipresse.

Dragos are darul de a invata extrem de repede, bine si usor. Asta l-a facut sa evolueze rapid. N-am sa uit niciodata stupefactia lui Patrick Moreau (directorul editiilor internationale Madame Figaro - Franta) cand a aflat ca proaspatul art-director al Madame Figaro Romania avea doar 20 de ani. Dar si-a dat repede seama ca era o exceptie fericita. Aveau sa i-o confirme chiar art-directorii Madame Figaro Franta, William Stoddart si Claude Blais, dupa ce au lucrat cu el.

Pentru Dragos, Madame Figaro Romania a fost un proiect de suflet. La aparitia ei, in 2000, revista a fost ceva cu totul nou, deschizand niste drumuri in publishing-ul romanesc: prima coperta alb-negru, prima revista cu doua coperti 1, prima coperta duotone. Madame Figaro a impins lucrurile mai departe din multe puncte de vedere. Tot in acea perioada, Dragos a avut flerul de a credita un tanar fotograf - azi, excelentul Cosmin Gogu. I-a oferit sansa de a realiza editoriale de moda, pictoriale si coperti pentru Madame Figaro si PLAYBOY.

In 2002, Dragos a trecut la advertising, dar nu se vede "iesit la pensie" din publicitate. Insa face ce-i place si traieste din asta. Dincolo de toate, este vorba de imagine si comunicare, fie ca e publishing sau advertising.

Este un mare devorator de filme si de muzica. Mare parte din ceea ce castiga se duce pe DVD-uri, CD-uri, carti si albume, reviste straine scumpe si rare. La el acasa muzica merge nonstop, iar cea clasica, in special, este terapia pentru angoase, depresii si alte zone negre. Ii place sa gateasca. Viseaza la o bucatarie mare in care sa provoace dezmaturi culinare cu prietenii.

Care i s-a parut cel mai mare obstacol in parcursul sau? "Incompetenta majoritatii celor aflati in functii de conducere. Lipsa de comunicare corecta. La noi nu s-a reglat inca mecanismul competentelor. Romanii au pretentia ca se pricep la toate. De fapt, toti au avut nota 10 la desen si la muzica, in scoala, pentru ca se acorda asa, ca la sport. D-aia toti romanii se cred mari antrenori de fotbal si neam de artisti. Iar in politica este exact ca in Liga lu'' Mitica! Romanul zice ''m-am nascut'' de parca s-a nascut el singur! In nici o limba straina nu se zice asa - se zice ''am fost nascut''".



Dragos Radulescu. Nascut la 20.03.1980 in Bucuresti. Activitate: 1998 - graphic-designer RPG (revistele Avantaje, ELLE, Viva); 1998-2002 - Scoala Superioara de Jurnalism; 1999 - art director revista Auto Show; 1999-2002 - graphic designer PLAYBOY Romania si art-director Madame Figaro Romania; 2001 - art director si co-prezentator PRO FASHION (PRO TV); 2002 - art director FOCUS PUBLICIS; 2004 - senior art director PUBLICIS-DIALOG (BTL); din 2005 - senior art director la FOOTE, CONE & BELDING (FCB).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO