Ziarul de Duminică

Şase branduri ale "epocii de aur" la Festivalul Filmului European

Şase branduri ale "epocii de aur" la Festivalul Filmului European

Autor: Pop Ioan

31.03.2011, 18:05 46

Cel mai recent film al lui Miloš Forman, "Dobre placenaprochazka" (Well paid walk), din 2010, se va număra printre celepeste 50 de producţii din 30 de ţări care vor rula în cadrulediţiei cu numărul 15 a Festivalului Filmului European, organizatde Institutul Cultural Român.

Festivalul va avea loc în perioada 5-29 mai, în Bucureşti, Braşov,Iaşi, Târgu-Mureş şi Timişoara.

Cinemateca Română se alătură Festivalului şi va completacontribuţia partenerilor tradiţionali cu pelicule din bogata saarhivă.
Republica Moldova participă pentru prima dată la Festival, cu oselecţie de filme studenţeşti care vor fi prezentate alături decâteva scurtmetraje ale studenţilor de la UNATC, în prezenţatinerilor regizori.

Programul ediţiei din acest an include premiera filmului românesc"Metrobranding", un documentar semnat de Ana Vlad si Adrian Voicu,film care va intra ulterior în cinematografe.
"Metrobranding" spune povestea a şase branduri care au fost staruriale epocii de aur: salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, bicicletaPegas, motocicleta Mobra (foto: Marius Iacob & Vlad Petri),becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana.

Festivalul se va deschide joi, 5 mai, la Cinema PRO din Bucureşti,cu proiecţia filmului "Essential Killing" (Polonia, 2010), în regialui Jerzy Skolimowski, producţie distinsă cu Marele Premiu alJuriului la Festivalul de Film de la Veneţia, 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO