Ziarul de Duminică

Străzile Bucureştilor – mică istorie sentimentală în imagini (XXXIV)/ de Dr. Alexandru Popescu

Străzile Bucureştilor – mică istorie sentimentală în imagini (XXXIV)/ de Dr. Alexandru Popescu

Străzile Bucureştilor

Autor: Dr. Alexandru Popescu

17.08.2012, 00:03 516

Şoseaua Kiseleff

Dacă exista două spaţii ale Bucureştilor care îi concretizează istoria mai veche şi mai nouă, pe care se află unele din cele mai reprezentative monumente arhitectonice ale oraşului, dar mai ales unul din cele mai mari spaţii verzi ale sale, deci care au toate şansele să fie considerate ca existând pentru totdeauna, nimic neputând să le pericliteze, acestea sunt Şoseaua Kiseleff şi Bulevardul Aviatorilor.

Şi totuşi, se pare că poate exista o asemenea situaţie nedorită, aşa cum ne încredinţează un comunicat recent alFilialei din Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România în care se arată că această organizaţie este în situaţia de "a lupta pentru a proteja cele trei bulevarde istorice - Kiseleff, Prezan si Aviatorilor - unde Primăria Capitalei intenţionează să construiască pasaje auto pentru care se va excava masiv in zona" , ducând astfel la dispariţia unor zone verzi şi schimbând total peisajul locului. Ceea ce impută specialiştii intenţiei Primăriei generale a Capitalei este faptul că "Lucrările nu iau in calcul istoria si arhitectura bulevardelor, dar mai ales încurajează traficul auto rapid din Nord spre centrul Capitalei, aducând oraşul cu zeci de ani in urma comparativ cu alte capitale europene, unde edilii au dezvoltat şosele de centură pentru a fluidiza traficul şi a proteja centrele istorice".

…şi o întrebare

Trebuie să recunosc că am fost tulburat de o asemenea eventualitate, probabil ca şi mulţi alţi locuitori ai Capitalei, nu neapărat specialişti, ci pur şi simplu dintre cei care frecventează acest spaţiu de verdeaţă şi frumuseţe, unul din puţinele ale oraşului.

A trebuit totuşi să mă gândesc şi la eventualitatea ca aceia care au elaborat acest proiect au avut în vedere faptul că sacrificarea unor părţi ale acestui spaţiu ar aduce un câştig urbanistic, necesar într-un oraş din ce în ce mai sufocat de circulaţia rutieră.

Aflat în această dilemă, ne-am gândit să readucem în memoria celor interesaţi câteva momente din istoria acestui spaţiu, începând cu Şoseaua Kiseleff, pentru ca, în episodul următor, să trecem la Bulevardul Aviatorilor, propunând celor care vor avea răgazul să parcurgă aceste rânduri să mediteze care pot fi câştigurile, dar mai ales pierderile iremediabile, chiar şi parţiale.

Un "Champs-Elysées" al Bucureştilor

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO