Ziarul de Duminică

Un prim roman gotic românesc/ de Stelian Ţurlea

Un prim roman gotic românesc/ de Stelian Ţurlea

Autor: Stelian Turlea

25.05.2012, 00:05 142

Mioara Apolzan

O vară cu Maia

Editura Cartea românească

"Am intrat în lumea Maiei - scrie autoarea - şi aşa au apărut prietenii, familia, vecinii, iar din familie un unchi. Poate că în clipa aceea ceva mi l-a adus în minte pe unchiul Gheorghiţă, la care am ţinut foarte mult şi pe care am vrut să-l aduc în carte, prelungindu-i viaţa. Credeam că va fi o apariţie episodică, punctuală. N-a fost aşa. Pe măsură ce scriam, povestea lui, peste care s-au suprapus amintirile mele, a urcat ca o apă freatică prin capilarele subconştientului şi a pus stăpânire pe text. În punctul ăsta m-am oprit. Aveam o datorie morală faţă de experienţa tragică prin care a trecut." Mioara Apolzans-a născut la 12 mai 1944. Volumul de studii dedicate prozei româneşti contemporane, Casa ficţiunii (1979), primeşte Premiul pentru Debut în critică al Uniunii Scriitorilor. Din 1980 este doctor în filologie, cu o monografie despre "Revista Fundaţiilor Regale", publicată în 1983. În 1993, debutează în proză cu volumul Carte de identitate.

Katherine Mansfield

Garden party

Editura Humanitas

Traducere din engleză şi cuvânt înainte de Antoaneta Ralian. "Povestirile lui Katherine Mansfield - spune traducătoarea - se îmbină într-un sincretism perfect: literatură, muzică, pictură, adică poezie, sunet, culoare. Dar, în afară de văz şi de auz, îţi simţi antrenat parcă şi simţul olfactiv: povestirile emană parfum de crini în noapte, de trandafiri, de aloe, de verbină strivită între degete, parfumul difuz care învăluie muzica şi culoarea cuvintelor... Proza mansfieldiană e profund analitică, o minuţioasă şi fină disecţie a anatomiei sufleteşti, o reproducere a laboratorului din care şi în care încolţesc, se amplifică, se inflamează, se dizolvă şi mor emoţiile."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO