Ceasuri & Bijuterii

Aroma de bergamota si marketing

09 apr 2009 332 afişări
Din aceeaşi categorie
Aroma de bergamota si marketing
Parfumierul Pierre Guillaume a lansat (ca exceptie care confirma regula) o colectie de parfumuri intitulata Parfumerie Générale (numele pastreaza initialele creatorului) si a decis ca pe etichete, in loc de nume cu subintelesuri, sa scrie doar numere, pentru ca amatorii sa nu fie influentati in alegerea lor decat de esentele din „pachet". Dar ambalajul simplu nu este la fel de popular in randul unor creatori de parfumuri ca Rancé, Frapin, Annick Goutal sau Kilian Henessy ce ar putea scrie carti intregi de povesti doar pe baza denumirilor de pe sticle.
Printre aceste branduri Killian Hennesy este cel care a adus strategia de marketing la nivel de arta realizand o poveste pentru fiecare parte a produselor sale, de la designul sticlei si denumirile parfumurilor pana la initiala K de pe caseta in care este prezentat flaconul. Kilian este mostenitorul familiei producatoare de cognac Henessy si nepotul celui care a fondat cel mai mare grup de lux din lume LVMH. Si-a petrecut mare parte din viata in lumea modei si a parfumierilor de prestigiu, lucrand ca marketing executive pentru L’Oréal sau international marketing director pentru Alexander McQueen, pe langa alte colaborari cu Dior, Gucci si Paco Rabanne. Dupa 13 ani in industrie, si-a lansat propria linie de esente, The Black Masterpieces (care ar putea fi considerate si „the marketing masterpieces") din care fac parte 7 parfumuri diferite - by Kilian.
Tot ce tine de aceasta colectie de parfumuri are o semnificatie care-i atrage pe cei superstitiosi sau doar pe cei care vor sa evadeze de criza financiara in basme aromate - parfumurile au fost concepute intr-o „stare faustiana", motivele de pe sticle sunt cele gravate pe scutul lui Ahile, protejand pe cel care-l poarta, chiar si ciucurele negru atasat de sticla este un talisman norocos, iar identitatea lui Kilian, K reprezinta litera magica a Egiptului antic. Realizarea parfumurilor in sine este o adevarata alchimie prin care se emit vraji „ca acelea ce intunecau mintea lui Rimbaud sau care uneau vrajitoarele din Macbeth", dar care, in acelasi timp, contin beaturi si note (muzicale) contemporane din melodiile R&B ale lui 50 Cent si Pharell Williams. Partea practica a intregii strategii de marketing este ca parfumurile by Kilian se vand in cutii negre fine care pot fi folosite si pe post de cutii de bijuterii, iar flacoanele de parfum de 50 de ml pot fi reincarcate la jumatate de pret (aproximativ 400 lei).
Conceptul elaborat, tesut in jurul esentelor lui Hennessy vinde bine pentru ca parfumul care se gaseste in Bucuresti, asezat la loc de cinste in parfumeria Madison (alaturi de lumanari din aceeasi gama by Kilian - 280 lei ) este printre cele mai dorite produse din magazin. Kilian Henessy l-a batut in vanzari chiar si pe Tom Ford la Bon Marche (Paris) si la Bergdorf (New York).
Fiecare dintre cele sapte parfumuri by Kilian are si o tema anume. Trei dintre esente contin in denumire cuvantul Love, iar tema este, previzibil, despre... dragoste, in etapele sale halucinante.
Dintre cele trei, „Prelude to love" este o „invitatie" dupa cum scrie pe flacon, pe fiecare dintre sticlute regasindu-se, pe langa denumirea principala, si un cuvant descriptiv pentru aroma. Esenta dulce subtila a parfumului este data de un buchet inflorit de note citrice: bergamota, portocala din Sevilla si lamaie impreuna cu ghimbir picant, piper si flori de portocal, iar notele finale sunt date de iris de Florenta. Parfumul este de fapt doar un preludiu pentru urmatoarele intalniri si pentru parfumuri mai obraznice.
Al doilea si al treilea parfum „de dragoste" (desi realizate inaintea primului mentionat), Love (don’t be shy) si Beyond Love (prohibited), sunt mai puternice si amintesc de dulceata gurmanda a bezelei, senzualitatea iasomiei si de aventurile amoroase fara perdea, cu aroma de tuberoza, a cuplului deja aflat la a treia sticla de parfum sau la a treia intalnire. Dupa ce se cunosc mai bine, cei doi pot sa treaca la cele doua arome denumite decadent Cruel Intentions si Liaisons Dangereuses (inspirate probabil din filmele omonime).
„Cruel Intentions" (tempt me) este o combinatie de note calde si aromate de Oud, un lemn legendar a carui greutate este mai scumpa decat cea a aurului, de bergamota din Calabria, trandafir de mai si note lemnoase, iar la final notele de baza emana rasini balsamice (Styrax) si nota animalica de Castoreum. Iar „Legaturi periculoase" (typical me) subliniaza pruna din Damasc, santalul indian si la final note de mosc. A treia tema a parfumurilor by Kilian este Paradisul artificial, „partea intunecata a frumusetii".
Barbatul care vrea sa ajunga in acest paradis artificial „trebuie sa renunte la notiunile de bine si rau, sa se redefineasca pe sine" sau, mai simplu... sa cumpere un alt parfum.
Cele doua parfumuri sunt poate si cele mai reusite din intreaga gama. „A taste of heaven" (absinthe vert) contine doua ingrediente, absint si lavanda, care la prima adulmecare nu se inteleg, dar care se impreuneaza bine in final, absintul lasand loc galant, pe piele, aromei de levantica.
O alta combinatie reusita din acest parfum este si cea dintre notele lemnoase de patchouli si licheni de stejar si ambra. Iar „Straight to heaven" (white crystal) ameteste cu un alt strop de alcool - de data aceasta rom combinat cu patciuli, cedru si lemn de trandafir brazilian.