Arts & Design

Atitudine premium

19 mai 2011 830 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

La aproape trei ani de la lansarea lui Laguna III, Renault a luat decizia de a-şi întări poziţia la nivelul clasei medii pe piaţa europeană cu Latitude, o limuzină de 4,9 metri lungime, care, contrar primelor impresii, nu înlocuieşte Safrane sau Vel Satis, limuzinele de clasă mare ale Renault. Poziţionarea constructorului francez nu s-a făcut în funcţie de dimensiuni, spaţiu interior, echipare sau motorizări, ci pur şi simplu prin prisma preţului, cel mai ieftin Latitude începând de la 21.000 de euro, cu 1.000 de euro mai mult decât Laguna.

Spre exemplu, modelul testat, un Latitude, cu motor diesel de 2,0 litri şi 175 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu şase trepte şi echipare Luxury, costă aproape 29.000 de euro, în condiţiile în care echiparea este mult peste medie - tapiţerie din piele, scaun şofer cu masaj, sistem de navigaţie cu harta României, climatizare, cameră pentru mers înapoi, senzori de parcare faţă-spate şi nu în ultimul rând sistem de ionizare şi împrospătare a aerului din habitaclu. De obicei, un model similar ar costa cel puţin 35.000 de euro.

Spre deosebire de Laguna, care încă de la început a avut un design controversat, care a contribuit din plin la plasarea maşinii pe locurile nouă sau zece în funcţie de vânzări în clasa medie, Latitude vine cu un design total diferit. De subliniat faptul că limuzina nu este un "francez pur-sânge", ci mai degrabă un coreean, fiind practic un Samsung SM5, maşină care utilizează o platformă modificată de Laguna III. Aici nu ar trebui să intervină nicio problemă, în condiţiile în care coreenii sunt principalii concurenţi ai japonezilor în ceea ce priveşte calitatea şi fiabilitatea.

Linia sobră şi elegantă a exteriorului se regăseşte şi la interior. Are materiale de o calitate ceva mai bună ca Laguna şi un design mai sobru şi implicit mai pe placul executivilor. Cu toate că vorbim de un model fabricat în Coreea de Sud, în continuare pot fi observate elemente comune cu Laguna. De la oglinzile retrovizoare, la volan sau comenzi ale sistemului audio. De asemenea, sistemul de nagivaţie TomTom este similar cu cel de pe celelalte modele Renault.

Modelul testat era echipat cu dieselul de 2,0 litri care dezvoltă 175 CP şi 360 Nm. Cuplat la cutia automată cu şase trepte, agregatul nu a fost cel mai economic din segment, cu un consum de aproximativ 9-10 litri/100 km în traficul din Capitală şi 7 litri/100 km în afară, dar care se încadrează în limite normale, având în vedere dimensiunile. Latitude nu se doreşte a fi o limuzină dinamică şi din acest punct de vedere accentul în ceea ce priveşte suspensia a căzut pe confort, caracterul dinamic fiind uşor afectat. Dar chiar şi aşa, călătoria la bordul unui Latitude este mai mult decât plăcută. Mai ales în Capitală trebuie apreciat şi faptul că limuzina franceză dispune de o gardă la sol generoasă de aproape 13 cm care permite escaladarea fără probleme a bordurilor.

Latitude va fi cu siguranţă un competitor redutabil în clasa medie, în special datorită raportului preţ/calitate peste medie, dar şi designului, un amănunt care a făcut diferenţa în cazul lui Laguna.