Arts & Design

Audi TTS: sportivul din Ingolstadt

10 iun 2010 37 afişări
Din aceeaşi categorie
Audi TTS: sportivul din Ingolstadt

Cu toate că are numai 4 metri lungime, fără nicio problemă îl poţi cataloga drept o maşină sport. Audi TT este mai discret decât un BMW Z4, dar care pare cel puţin la fel de agresiv. Chiar şi aşa, anul trecut Porsche România a vândut 17 modele TT, Mercedes-Benz a livrat 9 SLK-uri, iar BMW şi-a dublat vânzările de Z4 la 12 unităţi.

Ceea ce contează faţă de versiunea lansată în urmă cu aproape patru ani nu se regăseşte la nivel de design, ci în ceea ce priveşte tehnologia.

Avem o cutie de viteze automată cu şase trepte şi un motor 2,0 TFSI "upgradat" astfel încât să ofere performanţe dinamice mai bune, cu un consum mai scăzut de benzină. Nu trebuie ignorate nici noile LED-uri ca "day running lights" şi difuzorul spate care accentuează caracterul dinamic al maşinii.

Cum intri în habitaclu remarci că totul este realizat pentru performanţă, nu neapărat pentru confort. Portbagajul se deschide dintr-un buton amplasat pe partea inferioară a portierei, nu există loc pentru depozitarea unui telefon mobil pe consola centrală, iar scaunele sport au misiunea de a te ţine pe poziţii, nu de a oferi un confort de limuzină. Calitatea materialelor nu diferă faţă de ce ne-a oferit Audi până acum.

Toate îmbinările sunt perfecte, iar computerul de bord MMI care integrează navigaţia este unul dintre cele mai intuitive. Odată ce te-ai urcat la volan, trebuie să apreciezi poziţia perfectă şi volanul care te îndeamnă să conduci din ce în ce mai sportiv.

Pe autobahnul german de la München la Ingolstadt am aflat şi cum stă maşina pe şosea la 250 km/h şi cum îţi dă fiori atunci când apeşi la maximum acceleraţia având cutia de viteze în modul sport. Cu toate că eram în modul "coupe", cu plafon textil, acesta a oferit suficientă izolare fonică pentru a nu crea un disconfort la nivel fonic

Dar TT-ul nu a fost conceput pentru autobahn. Este un coupe de 4 metri cu tracţiune integrală. Asta înseamnă că va "devora" orice drum virajat de munte. Pentru a ne asigura de acest lucru, l-am dus pe un astfel de traseu în apropiere de Inglostadt. Cutia de viteze are un răspuns extrem de rapid, direcţia tare îţi comunică exact pe ce fel de drum eşti. Să nu uităm aici nici de suspensia electromagnetică, cea care se asigură că maşina va sta lipită de drum. Dar chiar şi aşa, în modul sport este recomandat să se ruleze numai pe asfalt drept. Dacă se rulează pe un drum cu mici denivelări, atunci ar fi recomandat modul normal.

Pe piaţa locală, TT-ul poate fi acum comandat în baza unui avans, dar lista oficială de preţuri nu a fost comunicată încă. Potrivit oficialilor Audi AG nu va exista o diferenţă notabilă de preţ între cele două generaţii, dar faţă de prima, faceliftul nu va mai beneficia de aceleaşi reduceri.

Model: Audi TTS Roadster

Motor: benzină, L4 2,0 litri TFSI, 272 CP, 350 Nm

Cutie de viteze: S-Tronic, şase trepte

Acc. 0 - 100 km/h: 5,4 secunde

Viteză maximă: 250 km/h

Consum mediu: 7,9 l/100 km

Preţ (TVA inclusă): N/A

Plus: comportament rutier, motor puternic şi economic

Minus: mici "erori" de ergonomie