Arts & Design

Pentru jungla urbană

08 iul 2012 344 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

MINI este probabil cel mai cunoscut nume pe acest segment, dar Abarth, brandul sport al Fiat, vine tare din urmă. Mai mult, Audi încearcă prin lansarea A1 să se impună pe un segment aflat în plină expansiune.

După ce a avut un succes comercial cu Abarth 695 Tributo Ferrari, divizia sportivă de la Fiat s-a gândit să scoată o nouă ediţie specială care să aducă aminte de automobilele de lux din Italia - Maserati.

În ce priveşte partea tehnică, versiunea Abarth 695 Tributo Maserati nu este cu mult diferită faţă de ediţia specială dedicată constructorului de la Maranello. Sub capotă s-a păstrat acelaşi motor turbo de 1,4 litri care dezvoltă 180 CP şi aceeaşi transmisie secvenţială cu şase rapoarte.

În interior, modelul vine echipat în standard cu scaune îmbrăcate în piele Poltrona Frau de culoare bej, tetiere personalizate cu logo-ul "695" şi inserţii de fibră de carbon pe bord şi pe schimbătorul de viteze. La exterior, caroseria este vopsită în culoarea "Pontevecchio Bordeaux", iar gurile de ventilaţie şi jantele de 17 inchi sunt inspirate după modelele Maserati.

La achiziţionarea unuia dintre cele 499 de modele produse, cumpărătorul va primi şi două genţi din piele, oferite la pachetul "Abarth Travel Pack".

Noul Abarth 695 Tributo Maserati a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta şi costă aproxi­mativ 45.000 euro.

Gama MINI s-a extins anul trecut cu MINI Coupe. Acesta a fost deja prefi­gu­rat de conceptul cu acelaşi nume, de la Salonul Auto Frankfurt 2009, unde a fost acompaniat de versiunea Mini Roadster. Noul Mini Cooper Coupe este pentru fanii Mini, care vor o maşină mai puţin practică, dar mult mai dedicată condusului. Ca aspect exterior, diferenţele faţă de conceptul de acum doi ani sunt minime. Partea frontală este specifică gamei Mini Cooper, însă alura nu mai este de maşină de oraş, ci de mică sportivă. Partea din spate plonjează destul de mult, iar suprafaţa vitrată este foarte redusă.

Acoperişul are o culoare diferită de restul caroseriei, dar şi o formă care "muşcă" mult din partea laterală, contribuind la senzaţia de maşină extrem de compactă. Spatele păstrează multe din look-ul unui Mini obişnuit, însă deasupra centurii mediane lucrurile se schimbă radical.

Teoretic, despre Mini Cooper Coupe s-ar putea spune că e un fel de maşinuţă în trei volume, dar adevărul este că luneta e legată de capota porbagajului astfel încât maşina beneficiază de un hayon, care asigură o deschidere ge­neroasă a portbagajului.

În plus, maşina beneficiază atât de un eleron în partea superioară a lunetei, precum şi de o mică aripă deportantă în capota portbagajului (aripă care iese automat la viteze de peste 80 km/h).

Cei care considerau că Audi A1 nu era suficient de practic au acum la dispoziţie versiunea A1 Sportback. Aceasta plusează cu încă o pereche de uşi, fără a renunţa la stilul versiunii în trei uşi.

Deşi Audi A1 Sportback are lungimea şi ampatamentul similare cu ale versiunii A1 în trei uşi, lăţimea şi înălţimea au crescut fiecare cu câte 6 mm, pentru asigurarea unui spaţiu interior o idee mai generos. Cu toate acestea, A1 Sportback continuă să ofere doar 4 locuri, iar opţional este disponibilă şi o banchetă pentru trei persoane.

Portbagajul lui Audi A1 Sportback are tot 270 de litri, ca şi versiunea în 3 uşi, putând fi extins până la 920 de litri, graţie banchetei rabatabile fracţionat. În rest, A1 Sportback oferă acelaşi design interior, acelaşi bord şi aceeaşi gamă de dotări standard şi opţionale ca şi fratele său în trei uşi.