Arts & Design

Revolutie in retail sau miscare de marketing? Cum face bani o companie ce promoveaza conceptul "cumpara mai putin sau refoloseste"

07 oct 2011 274 afişări
Din aceeaşi categorie
Revolutie in retail sau miscare de marketing? Cum face bani o companie ce promoveaza conceptul "cumpara mai putin sau refoloseste"

Compania Patagonia comercializeaza echipamente pentru drumetii. Nimic deosebit pana aici. Firma promoveaza insa conceptul de "cumpara mai putin, achizitioneaza ceva folosit" impreuna cu site-ul de licitatii eBay. Produsele vandute prin intermediul celor doua platforme sunt fie noi, fie refolosite.

Vanzarea intr-un sistem de licitatii nu este un concept nou desigur, insa cei de la Time spun ca este o miscare surprinzatoare pentru industria retailului si a cea a modei, unde cuvantul de ordine este consum. Miscarea a fost dezvaluita in avanpremiera Saptamanii Modei de la New York, unde toti creatorii isi prezinta ultimele colectii.

"Programul ii indeamna pe consumatori sa nu cumpere un produs daca nu au nevoie. Daca au nevoie atunci sa aleaga un produs ce va tine mai mult, va putea fi refolosit si in final reciclat", spune Yvon Chouinard, fondatorul si directorul companiei Patagonia.

Cititi mai multe despre miscarea de marketing a celor de la Patagonia pe www.incont.ro.