Arts & Design

Un steakhouse american la Bucureşti. GALERIE FOTO

07 apr 2011 849 afişări de Negoita Anca Maria
Din aceeaşi categorie

A fost nevoie de 6 luni şi 1,5 mili­oane de euro pentru ca vechiul restaurant Cupola de la JW Marriott să se trans­forme în noul steakhouse, un concept de restaurant 100% american cu bucătărie deschisă. Localul de la Bucureşti este al doilea din lume inaugurat de Marriott, după JW Steakhouse de la Londra.

Dacă omologul britanic are un design clasic, localul de la Bucureşti, deşi păstrează acelaşi concept şi meniu, are un design con­tem­poran. Acesta a fost proiectat de o echipă de arhitecţi din Israel, cu materiale româneşti şi străine. 20% din suma investită a fost cheltuită pentru aparatura din bucătărie comandată special din Italia şi SUA (vestitul broiler Montague care coace la temperatura de 750 de grade Celsius).

Bucătăria deschisă ocupă 40 de metri pătraţi din totalul de 580 de metri pătraţi ai res­taurantului. Faţă de vechiul Cupola care dispunea de 185 de locuri, Steakhouse are acum 220-240 de locuri disponibile datorită noului aranjament al meselor gândit în aşa fel încât să fie mai eficient şi, în acelaşi timp, să dea iluzia de mai mult spaţiu. Restaurantul este compartimentat în două saloane, două zone de private dinning, una pentru mic-dejun cu espresso bar şi un cigar lounge destinat fumătorilor.

Elementul principal al meniului este carnea de vită USDA Black Angus importată din America. Toate preparatele sunt făcute in house cu ingrediente necongelate sau prelu­crate industrial. Carnea de vită trece printr-un proces de maturare şi nu suferă niciun proces termic înainte de preparare, iar pâinea este făcută în casă. Preparatele specifice restau­ran­tului sunt cut-urile tomahawk şi porterhouse, crema de spanac, cheesecake-ul newyorkez. Bourbon Bar-ul are pe rafturi 36 de tipuri de Bourbon şi Tennessee whiskey şi peste 100 de sor­ti­mente de vinuri din diverse regiuni, de la California şi Bordeaux până la Dealu Mare. Specialităţile casei sunt prezentate pe o tablă de 20 de metri pătraţi aflată deasupra bucă­tă­riei deschise, iar cut-urile zilei sunt şi ele scrise pe două table separate.

După vita USDA Choice, în lista frip­turilor urmează carnea de vită Aberdeen Scoţia, cotletul de miel de Noua Zeelandă şi coasta de vită americană. Clienţii amatori de peşte şi fructe de mare au de ales între somon, ton, lump crab cakes, fish&chips acompaniate de garnituri ca spa­ran­ghel la grătar, cremă de spanac cu par­me­zan sau cartofi gigant (600 de grame) umpluţi cu bacon, smântână, unt, ceapă verde şi trei tipuri de brânză.

Meniul este completat de deserturi în stil clasic american, adică în porţii imense, cum ar fi cheesecake-ul newyorkez, budinca de casă cu cremă de whiskey, budinca de ciocolată servită caldă sau clasicele whoppie pies şi fructe în sirop. Cel care coor­donează noul restaurant este Nicolae Lica, executive chef al JW Marriott Bucureşti.

Pentru weekend steakhouse-ul a pregătit Steak Brunch între orele 12 şi 16. Preţul de persoană pentru brunch este în jur de 200 de lei, iar o cină cu friptură USDA costă aproxi­mativ 150 de lei. Cea mai scumpă friptură este Tomahawk care cântăreşte minim 900 de grame şi costă 357 de lei.

La Hotel Marriott mai există restaurantele Cucina, Champions şi cafeneaua Viena Lounge, redeschisă anul trecut în primăvară după renovare. Tot anul trecut au fost renova­te şi mai multe săli de evenimente, investiţia totală în aceste reamenajări ajungând la circa 1,2 mil. euro.

Pentru 2012, repre­zen­tanţii Marriott anun­ţă modernizarea Champions.