Auto

Capricii După Afaceri: Michael Schmidt

23 oct 2012 1583 afişări
Din aceeaşi categorie
Capricii După Afaceri: Michael Schmidt

Michael Schmidt a lansat la începutul anilor '90 automobilele BMW pe piaţa locală, acum fiind cel mai mare dealer al mărcii, iar în 2010 a deschis primul service pentru Rolls-Royce din România şi implicit din Europa de Sud-Est. Mai mult, anul trecut a inaugurat şi showroomul mărcii britanice din München.

Care au fost cele mai mari provocări în lansarea mărcii BMW şi a Rolls-Royce?

Am înfiinţat Automobile Bavaria la începutul anilor '90 pentru a aduce în România brandul BMW. Prima provocare pentru mine personal a fost aceea de a convinge reprezentanţii BMW AG să îmi încredinţeze lansarea acestei mărci pe piaţa românească. Să nu uităm şi provocarea reprezentată de lansarea mărcii MINI în anul 2001. Era o marcă aproape necunoscută în România. În ceea ce priveşte Rolls-Royce, provocarea pe piaţa din România a constat în eforturile pe care am fost nevoiţi să le depunem pentru a demonstra că România este o locaţie cu potenţial pentru un service Rolls-Royce.

Care a fost cel mai bun an şi de ce?

Evident, cea mai bună perioadă coincide cu anii de glorie ai retailului auto românesc. În perioada 2007-2008 am înregistrat, asemeni majorităţii dealerilor de mărci premium, creşteri exponenţiale ale vânzărilor.

Ce aţi face diferit acum dacă aţi lansa un brand de lux?

În primul rând aş acorda foarte mare atenţie întregului proces care constituie relaţia cu clientul brandului respectiv. Experienţa mi-a demonstrat că vânzarea unui produs premium, deşi pragul cel mai important de atins în stabilirea unui contact cu clientul, se reflectă într-un câştig pe termen scurt, iar adevărata valoare provine din capacitatea de a menţine satisfacţia clientului pe termen lung prin servicii post-vânzare prompte şi de calitate.

M-aş asigura că dispun de infrastructura necesară asigurării acestui confort al clientului încă de la început.

Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?

Atunci când dispui de resursele necesare, luxul este, în primul rând, o opţiune personală care derivă pe de-o parte din dorinţa unui anumit stil de viaţă, dar şi un mijloc de a evidenţia un statut, o poziţie în societate. Pentru mine luxul nu înseamnă extravaganţă. Asociez luxul în primul rând cu ideea de calitate, confort personal, dar şi flexibilitate, respectiv "luxul" de a salva timp preţios, dar şi de a evita un stres suplimentar accesând servicii premium. Eu călătoresc foarte mult şi este esenţial să mă pot deplasa după un orar pe care îl pot controla astfel încât să câştig cât mai mult timp alături de familie.