Auto

Confortul din detalii

24 apr 2013 452 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Detaliile, chiar şi cele mai mici, fac diferenţele cele mai mari în cazul automobilelor, unde contează fiecare milimetru de lemn nobil, aluminiu şi fibră de carbon. Tehnologia, vizibilă sau invizibilă, trebuie susţinută acum de materialele de cea mai bună calitate, iar performanţele dinamice vin de fiecare dată la pachet cu un grad tot mai mare de sofisticare.

Mercedes-Benz S-Klasse a fost dintotdeauna sinonim cu limuzinele de lux, de la prima generaţie cu nume de cod W180 până la modelele ce au urmat, proiectate sub sloganul „proiectat ca niciun alt automobil din lume“, fără a face vreo reducere de costuri. Acum cei de la Daimler pregătesc o nouă revoluţie în segment. S-Klasse de acum nu doar că va înlocui generaţia precedentă, dar va prelua şi titulatura de navă-amiral a concernului furând-i laurii Maybach-ului.

 

În 2013 competiţia în segmentul de lux este una tot mai dură. BMW a lansat anul trecut versiunea facelift a limuzinei Seria 7, iar în toamnă Audi pregăteşte A8 restilizat. Primul mizează pe tehnologii avansate şi plăcerea de a conduce, în timp ce al doilea pariază pe design şi exclusivism, pe lângă ele­mentul hi­tech.
 
Cum era de aşteptat, S­Klasse doreşte prin noua generaţie să ducă luxul la următorul nivel. Avantajul este că experienţa luxului care până acum putea fi accesat doar prin achiziţia unui Maybach este disponibilă şi pentru cei ce doresc un S. Desigur, Daimler nu a uitat de cei ce doresc confortul unei limuzine şi vor readuce în prim­plan conceptul Pullman ­ versiunea alungită a lui S­Klasse, concept abandonat cu mai bine de zece ani în urmă.
 
Fiecare generaţie a S­Klasse a introdus pe piaţă noi tehnologii şi inovaţii care au revoluţionat industria auto la nivel mondial. Iar acum constructorul german este determinat să ridice şi mai mult standardele prin promisiunea de a lansa „cel mai bun automobil din lume“, concept readus în actualitate de la generaţiile din anii ’70 şi ’80 ale S­Klasse.
 
Tocmai pentru a creşte suspansul în piaţă, nemţii au pus la punct una dintre cele mai ample strategii de „teasing“. Întâi au distribuit câteva imagini discrete, după care a urmat o prezentare statică a interiorului, în timp ce exteriorul era camuflat. Strategia este una naturală având în vedere asamblarea manuală a bolidului şi executarea fiecărui detaliu cu cea mai mare atenţie.
 
Pentru prima dată în istoria companiei, noua generaţie a S renunţă complet la indicatoarele de bord analogice pentru vitezometru şi turometru. În locul acestora acum regăsim două displayuri de 12,3 inchi în diagonală şi un format 8:3, unul fiind utilizat în locul indicatoarelor, iar al doilea pentru sistemul de infotainment, computerul Command şi setările în detaliu ale automobilului.
 
S­Klasse promite acum o experienţă unică la bordul limuzinei, indiferent dacă este vorba de un pasager care alege locul din dreapta spate sau de şofer. Cu toţii vor fi răsfăţaţi cu programe de masaj energizante, fiecare scaun, sau mai bine
spus fotoliu, din limuzină fiind echipat cu un sistem de masaj, pe lângă cel de ventilaţie sau încălzire. Nivelul următor în materie de confort este atins inclusiv prin instalarea sistemului de încălzire nu doar în scaune sau volan, ci şi în cotiere, indiferent că vorbim de cele centrale sau cele de pe portiere.
 
În total 14 perne de aer sunt amplasate în spătarul fiecărui scaun pentru a oferi nu mai puţin de şase programe diferite de masaj. Şi în plus, special pentru locul din dreapta spate, este oferit un sistem ce permite retragerea scaunului din dreapta faţă pentru a maximiza pe cât posibil locul pasagerului de onoare. Mai mult, fotoliile din spate se pot transforma aproape în paturi pentru maxim de confort.
 
Experienţa la bordul unui S este una notabilă şi datorită sistemului de climatizare denumit acum Thermotronic. Acesta oferă acum setări complet independente pentru şofer, pasager şi locurile din spate. De asemenea, Thermotronic utilizează un sistem de filtrare special prin ionizare şi un sistem special de parfumare a aerului în funcţie de preferinţele clientului. De asemenea, sistemul de parfumare poate utiliza atât parfumurile Mercedes­Benz, cât şi pe cele ale clientului.
 
La capitolul design exterior, limuzina este complet redesenată comparativ cu generaţia anterioară. Avem elemente de design preluate de la CLS, altele de la conceptul F700, dar fără a trăda în vreun fel caracterul sobru şi exclusivist prezentat de fiecare S­Klasse din istorie.
 
Rafinamentul unui automobil se poate regăsi şi în performanţele dinamice de excepţie. Aici cei de la Audi au lansat de curând cea de­a treia generaţie a lui RS6 Avant ­ cel mai rapid şi performant break de serie lansat vreodată.
 
Pentru o privire neavizată maşina pare un banal A6 break, însă la pornirea motorului şi „activarea“ evacuării sport, oricine poate realiza că nu este doar un break. Acesta permite celui de la volan, după încheierea sesiunii de cumpărături şi transport de mobilă de la Ikea, să meargă pe un circuit şi să se întreacă de la egal la egal cu un Ferrari.
 
Desigur, acum s­a renunţat la V10­ „împrumutat“ de la Lamborghini de 580 CP în favoarea unui V8 bi­turbo de 560 CP, dar performanţele dinamice sunt în continuare unele de excepţie. Spre exemplu, breakul poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde, adică aproape la fel de repede precum un Ferrari 458 Italia. Singurul minus este că viteza maximă este de „doar“ 305 km/h, în timp ce un 458 ajunge la 325 km/h. Dar, în timp ce un Ferrari este şi va fi un Ferrari, un RS6 Avant poate fi şi un automobil sportiv, dar şi unul confortabil şi spaţios care poate transporta fără pro­bleme cinci pasageri. Desigur, cei din faţă vor profita la maximum de scaunele sport care îmbină într­un mod excepţional confortul cu susţinerea laterală a unui supercar.
 
La exterior diferenţele sunt notabile faţă de un A6, pornind de la gurile de admisie, la jantele de 21 de inchi „custom made“ şi frânele ceramice. Toate acestea sunt combinate cu Dynamic Ride Control, suspensie pneumatică adaptivă şi tracţiune integrală.
 
Exclusivismul în industria auto este acum tot mai dorit şi dus chiar la extrem, indiferent că este vorba de tehnologie sau confort. Audi, Mercedes­Benz şi BMW doresc prin noile modele lansate, indiferent că vorbim de RS6, S­Klasse, Seria 7 sau alte automobile de top, să rescrie standardele de top. Calitatea materialelor, tehnologia de top şi nu în ultimul rând inovaţiile participă acum în cursa pentru primul loc în prestigiul industriei auto.