Auto

Cum se pregăteşte BMW să redefinească experienţa condusului: program de stretching, acoperiş de sticlă şi aer ionizat în Seria 7

03 aug 2015 4526 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Limuzina de lux, nava-amiral a ori­cărui construc­tor premium, reprezintă tot ce are acesta mai bun în materie de tehnologie, confort, lux şi inovaţie. Fie­care dintre acestea, fie că vorbim despre S-Klasse de la Mercedes-Benz, de A8 sau S8 de la Audi sau, cum este cazul de faţă, de Seria 7 de la BMW, reprezintă în momentul lan­sării unei noi generaţii un ade­vărat „tsunami“ de tehnologie şi lux care revolu­ţionează industria auto.

Prin noul Seria 7 bavarezii de la BMW doresc să redefinească experienţa condusului, dar şi a călătoriei într-un automobil din segmentul de lux. Tehnologiile de ultimă oră, pornind de la designul ultrauşor, sistemul de propulsie, şasiul sau sistemele de operare şi control mergând până la conectivitatea inteligentă combină plăcerea condusului emblematică pentru marcă, cu confortul şi cu experienţa unică la interior, totul într-o limuzină de lux care îşi propune să rescrie standardele pieţei - iar standardele sunt momentan scrise de Mer­cedes-Benz S-Klasse, care fără îndoială este în acest moment cel mai luxos automobil din segmentul său. Designul noii limuzine bavareze oferă o demonstraţie autentică a caracterului automobilului. Pro­porţiile armonioase şi limbajul liniilor şi formelor creează o maşină zveltă, puternică şi uşoară, care nu trădează dimensiunile chiar dacă acesta este cel mai lung model construit vreodată de BMW.

Atenţia pentru detalii face ca automobilul să dezvăluie mereu forme şi contraste noi. În plus, controlul suprafeţelor şi detaliilor reflectă precizia tehnică cu care este construit întregul automobil. Pentru a duce imaginea automobilului la un nou nivel, BMW ofertă încă de la început trei pachete pentru acesta - M Sport, pachetul de design Pure Excellence şi BMW Individual Design Composition.

Acestea subliniază şi mai mult calităţile dinamice, eleganţa exclusivistă şi ambianţa luxoasă ale automobilului şi demonstrează posibilităţile vaste de personalizare ale acestuia.

Explicaţia? „Obiectivul principal în dezvoltarea noului automobil a fost crearea unei viziuni a luxului modern şi depăşirea aşteptărilor clienţilor noştri. În viziunea BMW, luxul modern îşi are rădăcinile în cele mai avansate tehnologii în atenţia la detalii extrem de fine“, explică Adrian van Hooydonk, vicepre­şe­dinte executiv BMW Group Design.

Predarea ştafetei între generaţiile de la vârful portofoliului de modele BMW face ca brandul să prezinte, încă o dată, o serie de inovaţii în premieră mondială absolută. Chiar dacă modelul este programat să îşi facă debutul mondial la sfârşitul acestui an, deja clienţii români şi-au manifestat interesul, iar primele unităţi vor fi livrate cel mai probabil în noiembrie-decembrie. Cele mai luxoase versiuni, precum noul 750iL, vor depăşi pragul de 180.000 de euro cu TVA.

În ceea ce priveşte dinamica, eficienţa, confortul la rulare şi siguranţa pe timpul deplasării, noul BMW Seria 7 vine cu un pachet bogat de inovaţii. Printre acestea se numără „împrumutarea“ de la modelele i3 şi i8 a tehnologiei plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în structura caroseriei, sistemul hybrid plug-in pentru noul BMW 740e, care de asemenea beneficiază de experienţa BMW i, sistemul de şasiu activ Executive Drive Pro cu reglaje proactive ale trenului de rulare pe baza informaţiilor oferite de o cameră video cu vedere stereoscopică şi de sistemul de navigaţie sau butonul Driving Experience Control cu mod Adaptive alături de setările Sport, Comfort şi EcoPro. Tot o noutate pentru acest segment sunt farurile BMW cu laser. Şi tocmai că este vorba de o limuzină, unde deseori utilizatorul stă (şi) pe locul din spate, maximizarea stării de bine pe locurile din spate este susţinută prin Executive Lounge ce include o funcţie de rabatare a scaunului pasagerului din faţă pentru mai mult loc pentru locurile din spate, funcţie de masaj extinsă şi Vitality - program asistat de stretching pentru călătoriile lungi, acoperiş din sticlă Sky Lounge Panorama cu iluminare LED, covor de lumini Welcome, la deschiderea uşilor, sau suportul de smartphone cu staţie de încărcare prin inducţie.

Inovaţiile din sistemul de operare şi tehnologia de asistare a conducătorului includ extinderea sistemului iDrive pentru a include un Touch Display şi control al gesturilor BMW, precum şi Touch Command ce reprezintă o tabletă pentru controlul funcţiilor din automobil şi noul BMW Head-Up Display ce oferă o suprafaţă de proiecţie cu 75% mai mare, avertizare la trafic transversal, asistare a controlului direcţiei şi al benzii, protecţie activă în caz de coliziune laterală, Surround View cu imagine 3D View şi sistem Remote Control Parking ce permite parcarea asistată de la distanţă prin intermediul telecomenzii din cheie. Versiunea cu ampatament lung a noului BMW Seria 7 va fi disponibilă şi cu acoperiş de sticlă Sky Lounge Panorama, care de asemenea este o dotare unicat în segmentul sedanurilor de lux. Lumina emisă de modulele LED montate pe lateral este distribuită uniform pe suprafaţa de sticlă, unde luminează un model imprimat care creează imaginea unui cer înstelat. Pentru acest efect se folosesc în total 15.000 LED-uri. Tehnologia nu este una nouă, ci este „împrumutată“ de la Rolls-Royce.

O altă opţiune ce poate fi comandată pentru accentuarea stării de confort la bordul automobilului este pachetul Ambient Air, care ionizează şi parfumează aerul. În prezent este disponibilă o selecţie de opt arome.

Totodată, calitatea remarcabilă a sunetului se datorează nou dezvoltatului sistem de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond de 1.400 W, care a fost special „acordat“ pentru interiorul noului BMW Seria 7.

Primele limuzine Seria 7 sunt aşteptate la sfârşitul lunii noiembrie pe piaţa locală, iar preţurile noului Seria 7 vor veni începând cu luna iulie a acestui an, când vor putea fi înregistrate şi primele comenzi.