Auto

Electric Feel

27 sep 2013 182 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Pentru ca un automobil să se facă remarcat în topul preferinţelor, înfţişarea nu mai  e de ajuns. Acum contează mult şi ce e sub capotă...

Totuşi viitorul automobilului, în acest moment cel puţin, pare a fi unul electric, indiferent dacă este de lux sau din zona democratică a automobilismului. A venit rândul BMW să afirme acelaşi lucru şi să intre pe o piaţă dificilă, dar de cursă lungă.

Cuvinte şi expresii precum „următoarea generaţie a segmentului premium“, „cel care schimbă regulile jocului“ sau „mobilitate vizionară“ au reprezentat principalul mesaj al executivilor de la BMW în momentul lansării noului i3, un automobil compact, de oraş, cu motor electric, primul de acest gen lansat vreodată de constructorul german.

Pentru nicio altă maşină, BMW nu a demarat o atât de amplă campanie de comunicare cum a fost în cazul lui i3, compania prezentând pas cu pas maşina, începând cu primele schiţe din urmă cu câţiva ani, alături de prima bucată din caroseria realizată din CFRP sau plastic ransforsat cu fibră de carbon. Au urmat apoi primele imagini-spion, pentru ca la sfârşitul lunii trecute BMW să prezinte simultan în Londra, New York şi Shanghai noul i3, automobilul destinat megametropolelor - în viziunea celor de la BMW -, oraşe cu milioane sau zeci de milioane de locuitori unde sunt necesare automobile cât mai puţin poluante.

Dacă în prezent circa 50% din populaţia globului trăieşte în mediul urban, până în 2050 se va ajunge la un procent de 70% potrivit datelor citate de BMW, ceea ce înseamnă că în multe oraşe din lume populaţia va continua să crească odată cu poluarea şi traficul. Din acest motiv, cei de la BMW spun că odată cu lansarea lui i3 au lansat şi un sistem de navigaţie care nu propune doar un traseu prin oraş la destinaţie, ci unul conectat la infrastructură, care poate propune inclusiv soluţii intermodale, de la găsirea unui loc de parcare la recomandarea unui tren sau autobuz.

În opinia lui Ian Robertson, membru în consiliul de administraţie al BMW Group şi responsabil de vânzări şi marketing, ceea ce a însemnat telefonia mobilă pentru comunicaţii reprezintă maşina electrică pentru industria auto în acest moment.

Schimbările mari încep încet. În urmă cu 100 de ani aveam telefoane fixe, după care au urmat cele mobile care au revoluţionat comunicaţiile şi au adus noi oportunităţi de afaceri. Automobilul a împlinit de curând 130 de ani, iar anul acesta industria se va schimba. În ceea ce priveşte potenţialul de creştere, piaţa maşinilor electrice a crescut de aproape 22 de ori în ultimii zece ani, de la 7.000 la peste 160.000 anul trecut.

Pentru început, i3 va fi disponibil în peste 500 din cei 3.000 de dealeri BMW la nivel mondial, aceştia regăsindu-se în sau aproape de marile aglomeraţii urbane.

Pentru început, în cele mai multe cazuri, i3 va fi o a doua maşină, este de părere executivul de la BMW. Vor exista clienţi care au deja un BMW acasă şi care vor dori un vehicul pentru drumurile urbane echipat cu toate tehnologiile, cei cunoscuţi ca „early adopters“.

În ceea ce priveşte preţul, BMW i3 pleacă în Germania de la 34.950 de euro cu TVA pentru versiunea 100% electrică şi ajunge la aproape 40.000 de euro pentru cea echipată şi cu un motor pe benzină de 0,6 litri care joacă rol de generator pentru motorul electric. i3 va fi disponibil pentru clienţii din Germania începând din luna noiembrie 2013.

Preţul de pornire este semnificativ mai mic decât estimările iniţiale, analiştii auto estimând un preţ de peste 50.000 de euro, motivând prin faptul că structura automobilului este realizată dintr-un material nou, plastic întărit cu fibră de carbon.

Pe lângă clienţii de BMW, cu noul i3 compania va atrage mulţi clienţi care nu au mai avut un BMW până acum. Aşadar, produsele şi serviciile BMW vor fi comercializate printr-un model de vânzări multicanal care va cuprinde dealeri autorizaţi BMW i, un centru de prezentare, precum şi o platformă online. Toate canalele de vânzări vor fi conectate integral, iar clienţii vor avea posibilitatea să-şi personalizeze întregul proces de cumpărare.

Prin strategia 360 ELECTRIC BMW se pune la dispoziţia clienţilor o ofertă de servicii de la încărcarea la domiciliu (BMW i Wallbox), încărcarea la staţii publice de realimentare, servicii de asistenţă, la servicii inovatoare de mobilitate, care includ garanţii şi servicii complete de întreţinere, oferte flexibile car-sharing, precum şi aplicaţii BMW utile pentru computer şi smartphone. BMW i3 este propulsat de un motor electric de 170 CP şi 250 Nm şi o baterie de 22 kWh, care oferă o autonomie între 130 şi 200 km, în funcţie de modul de condus: Confort (130 - 160 km), Eco Pro Plus (160 - 200 km).

Utilizând sistemul Range Extender, reprezentat de un motor pe benzină în doi cilindri de 650 cmc de 34 CP, care este utilizat doar pentru a încărca bateria, şi având un rezervor de nouă litri, autonomia maşinii creşte la 300 km.

Anul viitor, odată cu lansarea noului i8, BMW va extinde şi mai mult posibilitatea de a atrage noi clienţi. Există o posibilitate foarte ridicată ca aceia care au deja un X5 sau Seria 7 să cumpere acum şi un i3. La întrebarea când va ajunge oficial în România, cei de la BMW au subliniat că pentru început atenţia constructorului va fi asupra pieţelor vest-europene, iar de anul viitor i3 se va extinde pe pieţele emergente şi pe cele din America şi Asia.