Auto

Reinventarea tehnologiei

29 sep 2015 608 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Audi A4, modelul de clasă medie al mărcii germane, a ajuns la cea de-a cincea generaţie, miza fiind ca noul model să urce şi mai sus în gamă pentru a face loc noului Volkswagen Passat, care a introdus pe segmentul de volum elemente considerate a fi până de curând specifice automobilelor premium.

Audi A4 B9, cum este cunoscut sub acest nume de cod, nu vine de această dată doar cu un nou design, ci cu o cu totul nouă interpretare. Automobilul nu este doar cel mai sportiv A4 creat vreodată, ci vine cu cel mai mic coeficient aerodinamic, de numai Cx 0,23, iar farurile pot fi cu LED sau pot fi LED Matrix, lăsând în urmă tehnologiile vechi cu halogen sau xenon.

Toate inovaţiile sunt determinate inclusiv pe utilizarea unei platforme modificate a celei ce echipează şi mai marile Q7 şi A8, iar caroseria spre exemplu este mai uşoară cu 15 kg faţă de cea a generaţiei anterioare. Toate detaliile au fost optimizate şi reproiectate, începând cu noua suspensie şi continuând cu transmisia cu dublu ambreiaj disponibilă acum şi pe modelele cu tracţiune faţă. Aceasta vine inclusiv cu funcţia de decuplare a motorului de la roţi pentru a reduce consumul de carburant în mers. În plus, graţie acestor optimizări, A4 vine cu o reducere a consumului de carburant de peste 20%. Gama de motorizări include trei propulsoare pe benzină TFSI şi patru dieseluri.

Habitaclul noului A4 ascunde partea a doua a revoluţiei din clasa medie. Acesta a fost reproiectat pentru a oferi mai mult spaţiu pasagerilor, iar oficialii mărcii spun că au obţi­nut cele mai bune valori din segment, ajutaţi desigur şi de ampatamentul mărit al automobilului.

Designul preferat de nemţi rămâne în continuare cel simplu şi elegant, cu linii drepte.

Aşa cum era de aşteptat, A4 vine de asemenea cu Virtual Cockpit, displayul de 12,3 inchi ce înlocuieşte ceasurile de bord, întocmai cum o face şi la Q7 şi TT, însă acesta este în continuare opţional. De asemenea, displayul MMI poate veni acum şi cu touchscreen, dar şi fără, în funcţie de preferinţe. Ambianţa interioară poate fi reglată automat în nu mai puţin de 30 de nuanţe, datorită utilizării extensive a LED-urilor.

Tehnologia rămâne cuvântul de ordine atunci când vine vorba de experienţa pasagerilor la bordul noului A4. Automobilul dispune de propriile tablete pentru ocupanţii locurilor din spate, iar noua generaţie vine de asemenea cu sistemul de condus (parţial) autonom ce poate ţine maşina pe bandă până la viteza de 65 km/h.

Pe lângă acestea, automobilul dispune de hotspot 4G şi de un nou sistem de recunoaştere a comenzilor vocale alături de un nou sistem head-up display ce proiectează informaţiile pe parbriz.

Automobilul va fi prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din luna septembrie a acestui an, iar spre finalul anului este aşteptat şi în România.