Ceasuri & Bijuterii

Baschetul si ceasurile

02 apr 2009 42 afişări
Din aceeaşi categorie
Baschetul si ceasurile

Se spune ca la vremuri de criza se cer masuri disperate, iar casele de nisa din industria orologera, despre care specialistii spun ca vor fi cele mai afectate de situatia financiara, au imaginat strategii noi pentru a iesi la liman. In conditiile in care exporturile de ceasuri elvetiene au inregistrat scaderi patru luni consecutiv, conform Federatiei Ceasurilor Elvetiene, jucatorii din industrie sunt in cautare de noi piete.

De exemplu, casa high end de ceasuri Nubeo, fondata in 2004, si-a propus sa castige piata americana si a decis sa isi asocieze imaginea cu un baschetbalist. Astfel, Nubeo a incheiat un contract cu Kobe Bryant, care a adus milioane de euro unor companii precum Nike sau Coca-Cola. Desi Bryant este un superstar in Statele Unite, este mai putin obisnuit pentru o casa orologera elvetiana sa isi asocieze imaginea cu baschetul, acestea preferand pana acum sporturile elitiste ca tenisul si golful (cu exceptia notabila a celor de la Audemars Piguet, care i-au dedicat un model Royal Oak Offshore lui Shaquille O’Neal). Nubeo a lansat la Tragul de la Basel din acest an editia limitata de ceasuri sport high tech realizata in colaborare cu Bryant, al caror pret porneste de la 21.000 de dolari si ajunge la 285.000 de dolari.
Seria Black Mamba (numele a fost inspirat de porecla lui Bryant) va fi disponibila pe piata americana incepand din toamna.
Unul dintre fondatorii brandului Nubeo, Ivan Castro, un designer spaniol de bijuterii, spune ca l-a ales pe jucator pentru ca este un mare fan al baschetului. In plus, Bryant, care vorbeste spaniola si italiana, are un impact global, in special in China. Bryant compara linia Nubeo cu stilul sau de joc. „Sunt niste ceasuri frumoase, dar nu poti observa de la prima vedere toate complicatiile".
Cat despre segmentul tinta, Castro spune ca vor fi cei care isi doresc ceva diferit de marile branduri. „Trebuie sa ne pastram personalitatea, asa ca nu ne adresam neaparat celor care joaca tenis sau golf", spune fondatorul companiei care produce aproximativ 4.000 de ceasuri pe an.
„Asocierea imaginii cu un sportiv poate fi o idee buna pentru a construi imaginea unui brand high end nou", sustine Raymond Graj, consultant la Graj Gustavsen, o firma de consultanta din New York.
„Dar orice problema pe care o poate avea sportivul in afara terenului poate dauna brandului."
Bryant, care este casatorit, a fost acuzat de viol in 2003, dar a negat, declarand ca totul s-a intamplat cu acordul partilor. Acuzatiile au fost retrase. Atunci au existat sponsori, precum McDonald’s sau Sprite care s-au retras, iar Nike a renuntat sa mai inscriptioneze o pereche de pantofi de sport cu numele sau.
Castro spune ca incidentele din trecut nu vor afecta brandul. Nubeo a refuzat sa dezvaluie termenii contractului, dar surse apropiate tranzactiei, citate de Wall Street Journal, au declarat ca onorariul sportivului depinde de numarul de ceasuri vandute. Nubeo va produce 1.074 de ceasuri din aceasta colectie, inclusiv modele acoperite cu safire. Campania pe tv si print va fi lansata in toamna.