Style

Calendarul Pirelli 2010, Pop Art si naturalete

03 dec 2009 77 afişări
Din aceeaşi categorie

Terry Richardson este recunoscut drept unul dintre putinii fotografi care prefera un stil realist si o atmosfera cat mai minimalista, ceea ce a devenit vizibil si in calendar, unde frumusetea modelelor este lipsita de artificii, iar fundalurile nu sunt elaborate si complicate cum se intampla adesea in astfel de sedinte foto. De data aceasta, fotograful a lasat modelul si natura sa vorbeasca de la sine. Femeia Pirelli versiunea 2010 este foarte asemanatoare cu tinerele lipsite de griji ale anilor '60, un fel de Ruby Tuesday actualizata, care se bucura de viata, de soarele Braziliei, de cascade sau de plaja ireal de frumoasa, cu un zambet imens, dar si cu o atitudine poznasa si neastam­parata, care tachineaza privitorul cu un zambet copilaresc si matur in acelasi timp.

Calendarul a fost lansat oficial la mijlocul lunii noiembrie, la Londra, in Old Billingsgate, o cladire din secolul 19, de pe malul Tamisei, unde a functionat, timp de peste 100 de ani, piata de peste a metropolei britanice. In fata unei sali pline, Terry Richardson si-a facut aparitia, vizibil jenat de atentia spectatorilor glamour, o imagine complet diferita fata de secventele din filmul Making Of al calendarului, care il infatisau complet in largul sau in pe plaja pustie sau in jungla, cu aparatul in mana si o femeie frumoasa in obiectiv. Merita mentionat ca majoritatea modelelor care apar in calendar sunt femei reale, in frunte cu olandeza Marloes Horst sau englezoaicele Rosie Huntington-Whiteley, Lily Cole si, bineinteles, Daisy Lowe (aceasta din urma probabil cea mai frumoasa, intr-un stil foarte pe placul lui Terry Richardson - naturala, simpla, cu un zambet electric si foarte in largul ei, chiar daca nu e deloc "size zero"). De altfel, calendarul Pirelli este celebru si pentru ca infatiseaza femei "adevarate", poate cel mai bun exemplu recent fiind Sophia Loren, care a pozat la venerabila varsta de 73 de ani - si care a fost prezenta si la festivitatea de la Londra de luna trecuta (vazuta foarte indeaproape arata la fel de frumoasa si regala ca in urma cu multe zeci de ani si este una dintre putinele femei care la 75 de ani fac o impresie minunata intr-o rochie de seara nu foarte discreta).

Calendarul Pirelli de anul acesta a fost calificat drept "pop art" de catre Francesco Negri Arnoldi, fost profesor de istoria artei la Universitatea Tor Vergata din Roma. "Total nou prin intoarcerea catre trecut; absolut original prin consolidarea traditiei si capabil sa redescopere farmecele feminitatii naturale". Terry Richardson a realizat campanii pentru branduri precum Gucci, Miu Miu, Chloe sau Sisley, fotografiile sale au aparut in Vogue si Purple si a portretizat personalitati precum Daniel Day Lewis, Leonardo DiCaprio sau Karl Lagerfeld. A publicat mai multe carti, incepand cu Hysteric Glamour in 1998 si culminand cu o retrospectiva Taschen - Terryworld 25th Anniversary Edition. De asemenea, a regizat videoclipuri muzicale si spoturi publicitare, iar acum lucreaza la primul film.