Arts & Design

Caracter de business

05 mai 2011 400 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Mondeo Mk4 a fost lansat în urmă cu 5 ani pentru a înlocui nu doar generaţia anterioară, ci şi pentru a "umple" golul lăsat în gama Ford de dispariţia lui Scorpio, limuzina de clasă mare a constructorului american. Anul trecut a beneficiat de un facelift pentru a fi la curent cu cele mai noi tehnologii.

Dar ce se întâmplă atunci când nu dorim un motor pe benzină, ci unul eco­no­mic diesel echipat "cu strictul ne­ce­sar"? Din acest motiv am testat acum versiunea cu motor diesel de 2,0 litri TDCi şi 163 CP şi echipare Titanium.

Primul lucru care se remarcă la noul Mondeo este faptul că avem de-a face cu o adevărată limuzină. Cu toate acestea, în ciuda dimensiunilor, Mondeo nu este o maşină greu de manevrat.

Un al doilea plus îl reprezintă con­for­tul. Suspensia exact cât trebuie de moa­le şi fermă, combinată cu spaţiul in­te­rior imens indiferent de locul ocupat, fac din Mondeo un "cruiser" de drum lung.

Scaunele mari şi confortabile, mate­ria­lele de bună calitate şi ergonomia contribuie de asemenea la această experienţă. La capitolul minusuri putem include aici tot suspensia. Este conforta­bilă, dar atunci când se adoptă un stil de condus mai dinamic, se simte lungimea în plus a spatelui care induce maşinii un uşor caracter supravirator,.

Dacă înainte cel mai puternic diesel de 2,0 litri de la Ford era cel de 140 CP, acum a ajuns la 163 CP. În ciuda dimen­siunilor şi a greutăţii la gol de 1,6 tone, maşina a atins un consum mediu extra­ur­ban de 6 litri/100 km, în timp ce în traficul urban a urcat la puţin peste 8 litri/100 km.

Tocmai pentru a sublinia confortul, modelul testat era echipat cu transmisia automată cu şase trepte, care permitea şi schimbarea manuală a vitezelor - schim­bare care se realizează la fel ca la BMW - urcarea în treaptă se face tră­gând în jos de schimbător şi nu în sus.

Caracteristici tehnice