Gastronomie

Ce despăgubiri puteţi primi dacă v-a fost anulat/întârziat zborul sau dacă sunt nereguli cu pachetul de vacanţă

19 iul 2012 2628 afişări de Mirabela Tiron
Din aceeaşi categorie
Ce despăgubiri puteţi primi dacă v-a fost anulat/întârziat zborul sau dacă sunt nereguli cu pachetul de vacanţă

În luna concediilor de vară Comisia Europeană a lansat o campanie de informare a consumatorilor din România pe tema "E dreptul tău! Acţionează!".

În cazul în care aţi cumpărat o vacanţă iar serviciile promise nu sunt conforme cu realitatea aveţi dreptul la despăgubiri, la fel şi în cazul în care compania aeriană anulează un zbor fără să va anunţe.

Nereguli la pachetul de vacanţă cumpărat?

Preţurile fixate în contract nu pot fi modificate sub nicio formă cu mai puţin de 20 de zile înainte de plecarea în călătorie. În cazul în care preţurile cresc cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, puteţi rezilia contractul. În acelaşi timp, agenţia de turism are obligaţia de a rambursa imediat toate sumele achitate, inclusiv comisionul perceput.

Din momentul în care aţi rezervat o vacanţă, agenţia de turism nu poate face schimbări majore, precum modificarea hotelului sau a datelor călătoriei, în afara cazului în care aţi fost de acord cu acestea. În situaţia contrară agenţia trebuie să vă ramburseze suma plătită.

Dacă apar probleme după ce v-aţi început deja călătoria, agenţia are obligaţia de-a oferi o alternativă corespunzătoare la orice problemă, fără să majoreze preţurile vacanţei.

Dacă din motive întemeiate, nu acceptaţi alternativele propuse de agenţie, aceasta trebuie să va asigure transportul la locul de unde aţi plecat în călătorie sau în altă destinaţie, cu acceptul dumneavoastră.

Dacă nu sunteţi mulţumit de serviciile oferite de agenţie faceţi o sesizare scrisă pe care o trimiţi agenţiei dar şi prestatorului serviciului (compania aeriană, hotel, restaurant, etc).

Dacă sesizarea nu este soluţionată, depuneţi tot la sediul agenţiei o reclamaţie scrisă în termenul prevăzut de contract. Agenţia are obligaţia de-a comunica un răspuns la reclamaţie în 30 de zile.

Zbor anulat sau întârziat

Aveţi dreptul la informare cu privire la situaţia respectivă

Dreptul la rambursarea banilor, în cazul în care zborul este anulat fără să vi se comunice cu 14 zile înainte sau dacă îmbarcarea v-a fost refuzată. Când există o întârziere a zborului de cinci ore aveţi dreptul la rambursarea banilor. Aveţi dreptul la asistenţă şi despăgubiri, în caz de întârziere prelungită a zborului.

În timpul aşteptării în aeroport din cauza unui zbor întârziat trebuie să primiţi informaţii cu privire la drepturile pe care le aveţi în această situaţie. Astfel, în cazul unei întârzieri de cel puţin două ore, în funcţie de distanţa parcursă, aveţi dreptul la mese gratuite, băuturi răcoritoare şi două mesaje gratuite (de pe telefon, fax sau mail)

În cazul unei întârzieri de cinci ore sau mai mult puteţi solicita rambursarea costului biletului, cu condiţia să renunţaţi la călătorie.

În cazul în care zborul se amână până a doua zi aveţi dreptul la cazare gratuită, transport gratuit între aeroport şi locul cazării, mese şi băuturi răcoritoare.

Dacă avionul ajunge la destinaţie cu o întârziere de trei ore sau mai mult aveţi dreptul la o compensaţie similară cu cea aplicabilă în cazul unei anulări.

Ce se întâmplă dacă vi se refuză îmbarcarea?

Dacă aveţi un bilet valabil şi aţi făcut check-inul la timp dar totuşi vi se refuză îmbarcarea aveţi dreptul la o compensaţie între 250 şi 600 de euro.

Bagaje pierdute sau deteriorate

În cazul în care bagajele au fost pierdute sau deterioate aveţi dreptul la o despăgubire de 1.220 de euro. Pentru a o obţine trebuie să trimiteţi o solicitare către compania aeriană în termen de şapte zile-în cazul deteriorării- şi în termen de 21 de zile în cazul în care bagajul ajunge cu întârziere.

Pentru mai multe informaţii accesaţi site-ul wwww.consumatoreuropean.ro.

Situaţiile în care nu primiţi despăgubiri

Nu aveţi dreptul la despăgubiri dacă anularea zborului este cauzată de împrejurări excepţionale (norul vulcanic de exemplu) Aţi fost informat despre anulare cu două săptămâni înainte de data plecării sau aţi fost informat într-un termen mai scurt de 14 zile dar vi s-a oferit redirecţionarea pe altă cursă în condiţii apropiate de orarul iniţial