Ceasuri & Bijuterii

La adapost de criza... intr-un cocon

13 aug 2009 83 afişări
Din aceeaşi categorie

Recesiunea a scos la iveala un nou trend denumit de Michael Ward, directorul lantului de magazine Harrods, „cocooning". Managerul a declarat pentru publicatia Times ca „pe masura ce piata se muleaza tot mai mult pe dorintele consumatorului, efectul de cocon ia amploare (oamenii cumpara obiecte de lux, confortabile pentru casa, pentru a se simti la adapost)".

„Fata de anul trecut am observat o crestere a vanzarilor pentru produse de lux ca asternuturi de pat Frette (cu fir de matase si casmir) pentru care pretul poate ajunge si la 4.000 de euro," spun reprezentantii magazinului Innova, din Bucuresti. De asemenea, „se vand mai bine si seturile de prosoape asortate, Abyss (acelasi brand de prosoape se gaseste si in hotelul Burj Al Arab). Avem clienti care au vrut si culori personalizate pentru prosoape ca sa se potriveasca cu designul din baie". Un singur prosop costa intre 17 euro si 55 de euro, iar un covor de baie asortat costa 90 de euro. La subsolul magazinului Innova se gasesc si cristale de Baccarat si tacamuri din argint si titan negru alaturi de seturi de farfurii din portelan de Limoges, marca Bernardaud potrivite pentru o cina burgheza... acasa. Gazdele nu trebuie nici macar sa fie pricepute in arta culinara pentru ca in capitala exista acum si servicii de „bucatar acasa". Clientii pot chema o echipa de chefi sa gateasca in propria lor casa - de la paste la fructe de mare si dulciuri, pentru sume ce incep de la 20 de lei pentru o singura portie, pret in care este inclusa si servirea.

Cei mai comozi pot lua masa insa chiar in pat pe una dintre tavile speciale pentru rasfat la domiciliu care pot fi cumparate de la magazinul British Gallery. In magazin se gasesc trei tipuri de masute de pat de la tava simpla pe care se poate servi ceaiul, tava cu perna atasata dedesubt, pentru a manca pe genunchi, in fotoliu (eventual in fata unui film clasic) si o masa cu picioare pentru micul dejun in pat - preturi de la 80 de lei pana la 220 lei. „In ultima perioada produsele de genul asta s-au vandut foarte repede, la fel si seturile de tacamuri de exemplu sau canile din colectia Botanic Garden", spune Liviu Dumitrascu, manager British Gallery. „De asemenea, camasile de noapte lucrate de mana de la Powell Craft, Anglia, sunt foarte populare - costa in jur de 150 de lei. Am vandut de la inceputul anului in jur de 100 de camasi", spune Dumitrascu. Daca in urma cu doi ani clientii nu prea cumparau obiecte de gradina sau pentru casa, „anul asta estimam chiar o crestere a cifrei de afaceri fata de anul trecut". In magazin au fost aduse recent si alte produse precum rame foto de perete, scobitori din nichel, furculite pentru masline cu maner in forma de ...broasca si fluture si alte ciudatenii domestice pentru acasa, unde se pare ca vom petrece tot mai mult timp.

Si la magazinul Decamps (Baneasa Shopping City si Calea Victoriei) se gasesc produse de lux pentru cocon, „insa cele mai bine vandute in ultima perioada, in crestere fata de anul trecut, sunt florile artificiale pe care le aducem din Franta". Un fir de orhidee sau trandafir poate costa de la 40 lei la cateva milioane, depinde si de material si de cum e lucrat. „Romanii au inceput sa fie mai interesati de caminul lor decat inainte si mai informati referitor la branduri si calitate", spune Simona Radulescu, director general al francizei Decamps.

Si totusi asta nu i-a impiedicat pe romani sa participe recent si la targul anticarilor din Parcul Carol si sa-si cumpere pentru casa lucruri mai valoroase pentru istoria si traditia lor decat pentru noutate - de la mobila patinata la farfurii pictate de mana pana la tablouri ce reprezinta portrete victoriene, aduse de negustori veniti din toata tara. Preturile pentru obiecte au variat de la zeci de euro pentru vederi scrise la inceput de secol, la 350 de euro un tablou ce reprezenta Parisul intr-o zi cu ploaie, in maniera impresionista, pana la 1.000 de euro o tabachera zgariata de ani si chiar zeci de mii de euro pentru o fantana renascentista. La urma urmei coconul de criza nu trebuie sa fie prea modern sau minimalist, ci sa aiba caldura unei „home sweet home". Iar cei care nu vor sa se bucure singuri de refugiul creat astfel au ales sa-si cumpere chiar si un animal de casa. Cele mai populare rase de caini vandute in ultima perioada dupa spusele reprezentantilor Animax, unul dintre petshopurile din Bucuresti, sunt Bichon, Shi-Tzu sau Westie (un terrier de talie mica), dar mai ales unele dintre cele mai blande rase de caini: Labrador si Golden Retriever. Un animal de companie, mai ales un caine, se spune ca ajuta impotriva depresiei, chiar si de ordin financiar, mai ales ca in toamna se anunta cote maxime ale recesiunii.