Arts & Design

Chevrolet Captiva: SUV în stil american

17 feb 2011 119 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

La patru ani de la prezentarea primului Captiva americanii au considerat că este nevoie de o schimbare. Astfel a luat naştere modelul cu noi motorizări, atât diesel, cât şi pe benzină, noi cutii de viteze, materiale net superioare la interior şi un design plăcut la exterior care se înscrie în linia de design a Chevrolet. Probabil asistăm acum la unul dintre cele mai mari salturi în ce priveşte un facelift.

La capitolul design, modelul a fost îmbunătăţit cu o capotă restilizată, o grilă a radiatorului de dimensiuni mari, similară celei de la noua generaţiei a lui Aveo şi Cruze plus noi faruri în acelaşi stil de design. La fel, şi pasajele roţilor au fost restilizate, fiind ceva mai evazate pentru a găzdui jantele de 19 inchi. În rest, are aceleaşi oglinzi şi aproape acelaşi spate.

Având în vedere că în România peste 80% din SUV-uri sunt pe motorină, am testat dieselul de 2,2 litri şi 163 CP, care, cel mai probabil, va fi motorizarea cu cele mai mari vânzări la nivel european.

Motorul diesel de 163 CP oferă performanţe dinamice corecte pentru dimensiunile automobilului. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 189 km/h, şi toate acestea cu un consum mediu de 6,4 litri/100 km. Noi nu am reuşit să atingem chiar această valoare, ci una de aproximativ 7,5-8 litri/100 km, în condiţiile în care din cei 80 km, aproape 40 km s-au rulat pe autostradă.

Motorul s-a dovedit pe parcursul testului mult mai silenţios decât cel de 2,0 litri şi mai elastic la efectuarea depăşirilor. Vechea transmisie poate câştiga cu brio titlul de cea mai slabă cutie de viteze pe care am testat-o la un automobil nou.

Are o timonerie imprecisă, trepte lungi - cu excepţia vitezei întâi care este scurtă şi te forţează să schimbi mult mai repede decât te-ai fi aşteptat. Prima schimbare se remarcă de la faptul că acum maneta schimbătorului tinde spre premium, fiind realizată din materiale mult mai bune. Acum cutia cu şase trepte este mult mai bine etajată, timoneria şi precizia net îmbunătăţite.

După motor şi cutia de viteze, interiorul reprezintă un alt progres major. Calitatea materialelor a crescut, la fel şi ergonomia şi designul. În partea superioară a planşei de bord există acum un sistem de navigaţie cu display touch-screen, un nou sistem multimedia cu port USB şi desigur multiple spaţii de depozitare.

La noul model interiorul dispune de numeroase finisaje si texturi noi, incluzând materiale textile diferite pentru scaune şi elemente de design interior îmbunătăţite precum inelele cromate satinate din jurul gurilor de ventilaţie.

La capitolul siguranţă pasivă noul Captiva este dotat cu şase airbaguri - frontale, laterale şi tip cortină.

Caracteristici tehnice

Model: Chevrolet Captiva
Motor: diesel, 2,2d, 163 CP, 350 Nm
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Acc. 0-100 km/h: 7,2 secunde
Viteză maximă: 240 km/h
Consum mediu: 5,2 litri/100 km
Preţ (cu TVA): 25.980 euro

Plus: Spaţiu, design, motor silenţios şi economic

Minus: suspensie moale, anumite plastice din interior