Arts & Design

Colectionara de haine

03 nov 2006 31 afişări de Negoita Anca Maria
Din aceeaşi categorie
Colectionara de haine

Angela Ahrendts a vrut sa fie designer, dar s-a gandit ca nu are suficient talent. Asa ca s-a facut CEO la firma Burberry si cea mai puternica femeie din industria modei (conform "Time"). Spune cu mandrie ca serviciul este "o minunata prelungire a vietii ei", tot ceea ce poarta are semnatura Burberry, cel putin in ultima vreme, si are o singura pasiune - colectioneaza haine.
Dupa ce a absolvit Universitatea din Indiana in 1981, Ahrendts a facut tot posibilul sa plece cat mai repede din acel campus. Nu neaparat pentru ca nu i-ar fi placut Indiana, dar stia mult prea bine ce are de facut in continuare. "Mereu am visat sa intru in industria modei", marturiseste ea.
"Asa ca am absolvit intr-o zi de vineri, iar sambata eram deja in avion spre New York". Cu aceleasi scopuri si aceeasi viteza, Ahrendts a avansat in functiile de presedinte al Colectiilor Donna Karan, vicepresedinte la Henri Bendel (acum aflat sub egida Victoria's Secret), vicepresedinte executiv la Liz Claiborne (parfumuri) si, acum, CEO la casa de moda britanica Burberry.
Ahrendts s-a gandit initial la cariera de designer, dar, odata ajunsa la facultate, a realizat ca sunt foarte multi studenti care au mult mai mult talent decat ea, asa ca nu avea cum sa faca performanta in acest domeniu.
A excelat, in schimb, in recunoasterea unor creatori cu adevarat talentati. De asemenea, a stiut ce piese merg la vanzare, in ce magazine si cu ce pret, totul astfel incat designerul care le-a creat sa aiba cat mai mult succes si, implicit, profit. Time a decretat-o in 2005 drept cea mai puternica femeie din industria modei, iar Forbes i-a acordat locul 76 in lista 100 Most Powerful Women, tot in 2005. A urcat cu usurinta si in topul New York Rising Star (in 2000, pe vremea cand avea numai 39 de ani). Sunt multi cei care pretind ca isi "iubesc" carierele. Angela Ahrendts insa nu conteneste sa demonstreze cat de mult adora ceea ce face.
In 25 de ani, nu s-a invoit niciodata, nu a stat acasa nici cand a fost bolnava, iar concediul si l-a petrecut tot la serviciu. Si pe buna dreptate. Pana la urma, este o fata de la tara care si-a indeplinit visul de a avea o cariera in moda si nu oriunde, ci la New York, locul de unde se da tonul la tendinte. "Niciodata n-am vazut cariera ca pe un serviciu. Este o minunata prelungire a vietii mele", explica Ahrendts.
Fiica unui fost model, Ahrendts este pasionata de shopping ("unii colectioneaza timbre, eu colectionez haine") si "cautarea celor mai potrivite tinute pentru cele patru surori ale mele". Din acest hobby nevinovat s-a nascut talentul pentru "comertul cu tendinte".
In ianuarie anul acesta a devenit CEO la Burberry, urmandu-i lui Rose Marie Bravo. La 45 de ani, Ahrendts era deja o veterana in domeniu, asa ca toata lumea se asteapta de la ea sa transforme din nou Burberry intr-un brand "cool".
Desi axata pe uniforma urbana, aceasta firma si-a mai pierdut din faima. Compania avea mare nevoie de ea, asa ca i-a oferit un salariu de baza de 1,3 milioane de dolari pe an care poate sa urce pana la 1,95 de milioane de dolari cu bonusurile de performanta, 25.000 de dolari - "alocatie pentru haine" si 400.000 de dolari pe an intr-un fond de pensii. Reactia ei a fost prompta - "Voi incepe prin a redefini brandul si nu, asa cum multi se asteapta, prin a deschide noi magazine", explica Ahrendts.
Burberry s-a asigurat prin contract ca Ahrendts va purta haine cu eticheta brandului. Cei 25.000 de dolari care ii sunt oferiti anual pentru haine o obliga sa-si umple garderoba cu costumele casual-urban in nuante de rosu, caramel, negru si alb din ultima colectie a casei de moda la care este CEO. Dar Ahrendts nu se plange. Ii plac produsele brandului si nu doar de dragul jobului. "Cu toate ca e enervant cateodata s-o vezi imbracata din cap pana-n picioare de la aceasta firma. Pe tocurile pantofilor scrie Burberry, chiar si pe bikini are eticheta Burberry", scria un critic de moda in Time.