Arts & Design

„Credit brunch" de cinci stele

02 apr 2009 175 afişări
Din aceeaşi categorie
„Credit brunch" de cinci stele

 

 

De la brunchul „roz" din Radisson pana la brunch-ul ce seamana cu o piata provensala, din Marriott, aceste capricii gurmande gustate de oamenii de afaceri din capitala sunt mai populare ca niciodata. Insotiti de familii, prieteni sau parteneri de afaceri, oamenii de business renunta partial la costumul rigid din timpul saptamanii si se relaxeaza cu un pahar de sampanie si preparate haute cuisine de cinci stele. Iar networkingul functioneaza si la brunch la fel de bine ca pe un teren de golf sau la petrecerile informale din Monte Carlo.

„In fiecare saptamana avem aproximativ in jur de 200 de invitati, practic este vorba de limitarile spatiului in restaurant. In ultimele saptamani am fost in situatia de a refuza chiar clienti care au incercat sa isi faca rezervarea in ultimul moment", spune Adrian Adam, director de vanzari si marketing Radisson SAS. Dintre clientii brunchului de la Radisson „aproximativ 80% sunt oameni de afaceri si 70% dintre ei sunt clienti fideli care vin de 2-3 ori pe luna la brunchul La Vie en Rose", spune Adam.
Brunchul de la Radisson (170 de lei) este popular poate si datorita temei sale optimiste, antidepresive si anticriza... „La Vie en Rose". Totul este roz, de la vestimentatia chelnerilor la sampanie pana la meniul „pinkologie" realizat de o specialista in acest nou trend gastronomic din capitala, care creeaza produse roz, comestibile. La urma urmei roz este la moda sau dupa spusele designerului Karim Rashid, „pink is the new black".
Recent in meniul brunch-ului a fost introdusa si o alta inovatie gastronomica a viitorului - preparate moleculare. Full Bazuka (cocteil din spuma de Bounty si kumquats), spuma de cartofi cu ulei de trufe, crevete cu vata de zahar si campari orange in lingurita sunt printre ingredientele „de laborator" ale vietii in roz. Insa gastronomia moleculara nu ameninta sa desfiinteze complet bucataria traditionala. In primul rand pentru ca patru ore de relaxare la brunch s-ar transforma in maxim o ora (nu dureaza decat o secunda sa inghiti o pilula de pui), iar cafea neagra in lingurita nu le va surade dependentilor de cofeina multa.
Si Marriott organizeaza in restaurantul Cupola brunchul „the market place" (170 lei), amenajat ca o piata de legume in care obisnuiau sa se plimbe si chelneri imbracati in gradinari ce ofereau flori invitatilor la plecare, insa odata cu recesiunea acestia par ca s-au lasat de gradinarit. Nimeni nu pare totusi sa observe acest amanunt, iar mesele resturantului Cupola sunt in continuare pline si duminica.
„In restaurant sunt in jur de 200 de locuri, dar de cele mai multe ori clientii suna pentru rezervari de luni sau marti pentru ca altfel este posibil sa nu mai gaseasca locuri disponibile", spune Dina Litzica, PR Manager Marriott.
Duminica la ora 1 restaurantul Cupola este deja plin de vedete insotite de familii si prieteni si de oameni de afaceri care, nedeconectati, inca discuta despre situatia pietei. Doar ca in loc sa se joace cu intrumente de scris isi ascund nervozitatea in dezosarea unui copan de curcan.
In „piata" insorita din Cupola este amenajat un bufet rece cu rulouri de caracatita, somon fume si salate, un stand cu feluri de mancare gatita, bufetul de mancare asiatica si un „macelar" ce-ti taie felii din carne de curcan, miel sau rata. Dar cel mai impresionant arata rafturile cu legume si fructe proaspete (pepene galben si rosu, ananas, pere) si fantana cu ciocolata din hol.
„La 6-8 luni se schimba meniul, in functie de gusturile clientilor. Intr-o vreme nu a mers bufetul de sushi si l-am inlocuit cu un bufet vietnamez care a fost foarte popular", spune Litzica.
Hotelul Carol Parc pastreaza de asemenea traditia brunch- ului de duminica insa doar ocazional si „in familie" pentru ca restaurantul Poem poate gazdui doar 40 de oaspeti. Brunch-ul (39 euro) are loc de obicei in duminici speciale si este anuntat din timp pe site-ul hotelului si prin communicate trimise pe mail.
„Majoritatea celor care vin la brunch sunt oameni de afaceri si jumatate dintre ei sunt clienti fideli. Daca cei care iau brunch- ul la noi au business-uri asemanatoare sau interconectate, le facem cunostiinta, mai departe lucrurile dezvoltandu-se natural. S-au legat multe prietenii la Carol Parc," spune Sylvia Petre, proprietar Carol Parc Hotel. Pe langa gastronomie fina invitatii pot alege din „meniul" brunchului sa faca si un tur al hotelului „muzeu" in care proprietarii povestesc despre istoria locului sau pot alege de exemplu sa bea cafeaua in Piano Club sau pe terasa de unde se vede Bucurestiul.
Pentru cei ce vor sa priveasca viata agitata a orasului, fara a face insa parte din ea, Intercontinental are in meniu „Brunch on the Boulevard" (150 lei) la restaurantul Corso Brasserie. Brunchul cu vedere la bulevardul Magheru este si aici mai restrans pentru ca in restaurant au loc doar 65 de invitati „iar in fiecare duminica sunt ocupate in jur de 60 de locuri," spune Dana Chiriac Marketing&PR Manager pentru Intercontinental.
Meniu brunchului a fost reinnoit in septembrie de catre noul bucatar sef al hotelului „ Andreas Hoehne si are acum un nou ´†design†ª care contine pe langa paste, salate si aperitive de cinci stele, trei fantani de ciocolata „ alba, cu lapte si neagra.
 
Totul pe masa
Athénée Palace Hilton a renuntat insa la traditia brunchului de duminica (vechi de 10 ani in cadrul hotelului) si a lansat un nou concept culinar „importat" de la Hilton Amsterdam, Tutti a Tavola (175 lei). Spre deosebire de brunch, la Tutti a Tavola clientii sunt serviti la masa si nu trebuie sa mai stea la coada pentru a-si orna farfuriile cu delicatese (desi la brunch coada in sine este un punct de socializare/networking). In fiecare duminica, de la ora 12 la ora 9 seara, restaurantul Roberto's al Athénée Palace Hilton gazduieste parca o mare reuniune a unei familii italiene. Invitatii, majoritatea oameni de afaceri se aduna cu totii in jurul mesei care se umple curand cu farfurii si boluri pline cu antreuri, trio de paste si risotto, diferite feluri de carne, peste, creveti si la final tiramisu. Meniul este schimbat in fiecare weekend de catre bucatarul restaurantului, Paolo Petris, pastrand insa specificul italian.