Style

Dansez pentru companie

22 apr 2010 194 afişări
Din aceeaşi categorie
Dansez pentru companie

Dansul ca team-building pentru corporatii este una dintre cele mai noi tendinte in domeniu. Din ce in ce mai multe scoli de dans au lansat oferte de cursuri corporate.

"Conexiunea dintre cei doi este fundamentala: partenerii invata sa fie atenti unul la celalalt, invata sa astepte, sa nu anticipeze, sa aiba rabdare, sa se sprijine unul pe celalalt atunci cand se dezechilibreaza. Invata sa lucreze in echipa. Trebuie sa inteleaga rolul celuilalt atat in dans, cat si la birou pentru a putea sa contribuie bine individual la o unitate", explica cei de la Fabrica de Tango, o scoala de tango argentian lansata la sfarsitul anului trecut in Bucuresti.

Tangoul este un dans inteligent si creativ, bazat pe imbra tisare apropiata si conexiune foarte buna intre cele doua persoane, conexiune care sa permita o libertate foarte mare de improvizatie. Dintre toate dansurile, tangoul reflecta cel mai bine personalitatea dansatorului, spune Lucia Mirzan, profesor de tango la Fabrica de Tango, tocmai pentru ca nu se invata coregrafii si fiecare va interpreta muzica in stilul sau unic. "In tango liderul invata sa fie hotarat, sa nu ezite cand initiaza miscarea, iar follower-ul trebuie sa raspunda rapid si cat se poate de creativ".

Cu numai o saptamana in urma, o alta scoala de dans s-a lansat in Bucuresti cu o investitie de 25.000 de euro pe care proprietara planuieste sa o recupereze intr-un an. Printre ofertele clasice, Promenade Dance School are si programe speciale pentru corporatii.

"HR-ii din diverse companii mi-au sugerat sa vin cu o idee de team-building low-cost, in asa fel incat sa reduca si bugetul, dar sa aiba grija si de angajati. Dansul este excelent ca metoda de a imbunatati comunicarea. Se iau, de exemplu, doua departamente ca sales si contabilitate care aproape niciodata nu comunica. Aici vor fi obligati sa relationeze. Pe de alta parte cei din farma ne-au solicitat sa punem cap la cap un proiect la nivelul mai multor companii din acest domeniu - un campionat de dans", explica Andreea Alexandru de la Promenade Dance School.

Ideea programului motivational cu vouchere de dans a venit tot din partea corporatiilor. "Acum se dau tichete de masa. Pe acestea le primeste si domnul de la receptie, si domnul din middle management, si domnul din high management. In timp ce domnul de la receptie se bucura foarte mult, domnul din high management tine mai mult la statutul sau. Asa ca am creat aceste variante de vouchere de dans care pot fi personalizate cu logo-ul companiei, sunt valabile trei luni si pot inlocui cu succes tichetele de masa", explica Andreea Alexandru.

Astfel, cei care primesc voucherele de dans pot participa la lectiile "after-dinner", la cele standard sau pot face chiar coregrafii pentru momente speciale din cadrul companiei. Lectia "after-dinner" se tine cu 20-60 de participanti. Aici se poate dansa orice stil, la cerere. Clasa de dans standard se poate desfasura atat la sediul clientului, cat si la sediul scolii de dans (de preferat datorita conditiilor optime - parchet, oglinzi) cu 1-40 de cursanti, iar o sedinta dureaza intre una si patru ore. Totodata se pot organiza si coregrafii pentru un numar limitat de persoane in cadrul anumitor evenimente de firma. Programele sunt, in general, foarte flexibile. Asemanarile cu mediul de lucru pot fi construite in activitati de dans croind un program de teluri si obiective.

De exemplu, un anumit mediu de vanzari poate implica o competitie de dans intre participanti la finele programului. Membrii echipei vor invata sa aiba incredere in managerul, supervizorul sau antrenorul lor, iar liderii de echipa vor invata sa opereze la nivelul unui simplu angajat. Astfel se genereaza o comunicare mai buna si o intarire a relatiilor la toate nivelurile de personal. "Obiectivele sunt consolidarea increderii, perseverenta, rezolvarea conflictelor, comunicarea, construirea prieteniei, fitness-ul, constientizarea sociala si distractia", spune Andreea Alexandru. Toate astea cu ajutorul unor dansuri ca valsul, rumba, cha-cha sau salsa.

Printre clientii Promenade se numara nume ca Phillips, Caroli, Henkel. "Pregatim si un parteneriat in materie de cursuri corporate cu doua companii de consultanta si training corporate - Ascendis si Human Invest", spune Andreea Alexandru.