Arts & Design

De cursă lungă

02 iun 2011 881 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Dacă vechea generaţie amintea "prea mult" de un Golf V, noua generaţie vine cu un design mult mai rafinat care preia multe din elemente de la Passat. Acum Jetta are o imagine mai sobră, dar şi mai dinamică. Dacă nu am fi ştiut că este pe platformă de Golf, Jetta se putea încadra cu succes în clasa medie (în partea de "entry", având în vedere dimensiunile sale). În ceea ce priveşte partea frontală, aceasta încadrează perfect Jetta în noua identitate de marcă.

Cum era de aşteptat, dimensiunile actualei generaţii au crescut în lungime cu aproape nouă centimetri, valoare care garantează un spaţiu mai generos destinat pasagerilor din spate. Interiorul este cât se poate de conservator.

Dacă Ford, spre exemplu, a venit cu un interior aproape SF în cazul noului Focus, nemţii de la Volkswagen pun accent pe un design clasic, primitor, ergonomic şi funcţional cu materiale de bună calitate, suprafeţe plăcute la atingere şi un design plăcut.

În plus, maşina dispune de toată atenţia germanilor - atunci când se activează senzorii de parcare, volumul sistemului audio este coborât automat la minim. Nu este o revoluţie, dar subliniază faptul că cei de la VW s-au gândit la tot.

Modelul testat era echipat cu motorul diesel 1,6 litri TDI de 105 CP şi cuplat la o cutie de viteze de cinci trepte. Până aici nimic deosebit. Surpriza vine atunci când ne uităm la consumul mediu, care nu sare de 5,6 litri/100 km, în condiţiile în care se parcurge un traseu atât în traficul din Capitală, cât şi pe drumuri naţionale sau pe autostradă.

Mai mult, dacă am lua în calcul doar consumul extraurban, acesta se apropie de pragul de 4,0 litri/100 km, în timp ce în oraş nu depăşeşte pragul de 7 litri/100 km.

În ciuda caracterului economic, Jetta este şi o maşină plăcută la condus. Prezenţa cuplului motor de 250 Nm încă de la 1.500 rpm deter­mină automat şi performanţe dinamice pentru o maşină de 105 CP încărcată cu bagaje şi trei persoane la bord. Cu toate că o cutie cu cinci trepte nu pare cea mai economică soluţie, aceasta este foarte bine etajată şi nu simţi lipsa unei a şasea trepte.

Preţul unui VW Jetta cu motor diesel de 1,6 litri TDI porneşte de la 18.213 de euro cu TVA inclusă în cazul versiunii de echipare Trendline şi ajunge la 19.514 de euro pentru versiunea de top Highline.

Mai mult, dieselul de 1,6 litri este disponibil şi cu transmisia automată DSG cu şapte trepte, dar care adaugă aproape 2.000 de euro la factura de achiziţie. Cea mai ieftină versiune este cea cu motor pe benzină de 1,2 litri TSI tot de 105 CP care pleacă de la preţul de 15.985 de euro.

Caracteristici tehnice