Gadget

Designerul care l-a încălţat pe Robert de Niro: "Un pantof care te strânge îţi poate distruge viaţa" - GALERIE FOTO

27 mai 2011 906 afişări de Negoita Anca Maria
Din aceeaşi categorie

Andrea Artioli, designer şi artizan la Artioli Artisans Shoes, a venit pentru prima dată la Bucureşti în această primăvară. După ce a creat pantofi pentru Frank Sinatra, sultanul din Brunei şi Papa Ioan Paul al II-lea, Artioli s-a întâlnit cu câţiva dintre clienţii Royal Men Boutique din Bucureşti care îşi doresc pantofi realizaţi la comandă.

"Încălţările Artioli su misura trebuie să fie rezistente, comode şi mai ales uşoare. În plus trebuie să fie confecţionate exclusiv din materiale naturale, să respire. O altă calitate foarte importantă este confortul. Un pantof care te strânge îţi poate distruge viaţa. De aceea îi creez în aşa fel încât să susţină piciorul în anumite părţi cum ar fi centrul (unde se montează un suport de metal) sau spatele. Iar linia pantofului trebuie să fie cât mai dreaptă", explică artizanul. Pentru o pereche de pantofi rezistenţi la apă se foloseşte piele de rechin, pentru încălţări moi, confortabile, se foloseşte pielea de struţ care este moale dar rezistentă, pentru un pantof casual se foloseşte pielea de bivol care nu se ridează, este foarte flexibilă. Pentru realizarea unei perechi de pantofi e nevoie de cel puţin 45-50 de zile. Numai prelucrarea pielii durează 3 săptămâni, pentru că o fac în stilul vechi, tradiţional, astfel încât pantoful să ia cât mai fidel forma piciorului. Am lucrat cu oameni de afaceri, artişti, oameni politici".

De fapt, Artioli a fost, literalmente, la picioarele lui Putin, Berlusconi, Sarkozy, Bush, Donald Trump, Sean Penn, George Clooney, Robert de Niro (în filmul "Analyze That"), Michael Jackson, Elton John (care a purtat un model din piele de aligator la nunta sa), Salvador Dali, Frank Sinatra, Fred Astaire şi mulţi alţii.

Cea mai cunoscută semnătură a brandului sunt şireturile elastice care nu se desfac niciodată. "Îmi amintesc de o comandă specială pentru care am fost chemat la Paris. Trebuia să am o discuţie cu o personalitate cunoscută despre ce fel de pantofi îşi doreşte. Acesta mi-a cerut un model mai deosebit pe care să îl pot confecţiona într-o lună. M-am întors acasă, am făcut pantofii, i-am trimis la Paris şi după un timp am primit un telefon de la asistentul acestuia care mă anunţa că respectivul a murit fericit. Atunci am aflat pentru ce şi-a comandat pantofii Artioli. O altă comandă interesantă a fost acum mulţi ani când locuiam la San Francisco şi am primit o vizită de la John Gotti, un puternic şef mafiot american, care a comandat mai multe perechi de pantofi în stilul clasic în două culori (alb-negru). Pantofi diferiţi pentru oameni diferiţi".

În 2009 Artioli a vândut cu 12-15% mai puţini pantofi în America, din cauza crizei economice. Şi primele şase luni din anul trecut au fost puţin dificile pentru brand. După care afacerile au început din nou să se dezvolte. "Este vorba despre mentalitatea oamenilor, care şi-au dat seama că sunt prea săraci pentru a-şi cumpăra încălţări ieftine. Aşa că acum avem o creştere de 30% faţă de perioada de dinaintea crizei", explică acesta.

Artioli are acum 100 de angajaţi, sute de magazine în toată lumea şi o capacitatea de producţie destul de mică dar suficientă pentru un brand tradiţional care lucrează produse su misura.