Ceasuri & Bijuterii

Din vorba-n vorba cu... Loucas Ellinas - Rolex pe Calea Victoriei

17 dec 2009 750 afişări
Din aceeaşi categorie

"Tocmai am deschis al doilea magazin al companiei in hotelul Marriott din Bucuresti - un multibrand de ceasuri si bijuterii numit Ellinas, am cumparat pe Calea Victoriei un spatiu comercial unde vom deschide in 2010 un monobrand Rolex si ma gandesc si la alte posibilitati de extindere", spune Ellinas.

Multibrandul Ellinas are un concept foarte clar, atat ca design, cat si ca selectie a brandurilor, in care compania a investit circa un milion de euro si pe care intentioneaza sa-l foloseasca pentru viitoarele magazine cu acelasi nume, atat in Bucuresti, cat si, eventual, in provincie. "Ca bijuterii ne concentram pe Mikimoto si Boucheron, doua branduri care sunt in top in categoriile lor, iar in curand voi lansa si bijuteriile Ellinas, un brand creat de mine si pentru care lucrez cu un designer italian", spune Loucas Ellinas. "Am observat ca, in ceea ce priveste bijuteriile, pe piata romaneasca este mult loc de mai bine, asa ca e un segment pe care intentionez sa ma concentrez. La Mikimoto vom avea atat liniile clasice - avand in vedere ca un sirag de perle e pentru totdeauna, dar si gamele avangardiste, moderne, precum Milano. Va fi o combinatie de clasic si nou. Boucheron sunt celebri pentru designul bijuteriilor lor, dar au si unele ceasuri foarte reusite. Ceasurile haute joaillerie sunt unice ca design si extravaganta, adevarate capodopere de bijuterie, asa ca vom expune, in anumite momente, si piese high end, in cadrul unor evenimente speciale si doar pentru grupuri restranse de invitati". Bijuteriile Ellinas vor avea ca target femeile intre 22 si 40 de ani, care doresc piese ce pot fi purtate si ziua si seara si care pornesc de la preturi medii.

Referitor la magazinul Rolex, Loucas Ellinas spune ca numarul absolut al pieselor vandute in acest an a scazut cu circa 15%, dar vanzarile au ramas aproape de nivelul anului 2008, ceea ce inseamna ca ceasurile vandute au fost mai valoroase. "Am avut mai putini vizitatori, dar cei care au intrat erau cam 70% hotarati sa-si ia un ceas. Genul de client care intra si cumpara pentru ca ii placuse ceva din vitrina a cam disparut pentru moment din cauza crizei, dar exista si laturi bune ale situatiei", afirma proprietarul Chronolink. Cum ar fi preturile in scadere ale proprietatilor imobiliare, ceea ce i-a permis sa achizitioneze, nu sa inchirieze, un spatiu comercial pe Calea Victoriei "la un pret cu 30% sau chiar 40% mai mic fata de 2007. Cautam ceva pe Calea Victoriei si m-am bucurat sa gasesc un spatiu chiar vizavi de Biserica Kretzulescu, si cu locuri de parcare disponibile. Prin urmare, in a doua jumatate a anului viitor vom deschide acolo un monobrand Rolex".

Calea Victoriei se prefigureaza astfel drept zona preferata a luxului orologer, avand in vedere ca toti jucatorii au deschis magazine aici in ultimul an. "Calea Victoriei incepe sa arate foarte bine, e o placere sa te plimbi pe acolo si as vrea sa-i felicit pe Helvetansa si pe Micri Gold pentru modul in care au schimbat la fata acea portiune unde si-au deschis magazinele", spune Loucas Ellinas. "Cu magazinul nostru si cu sosirea altor branduri ii vom convinge pe bucuresteni sa redescopere una dintre cele mai importante artere ale acestui oras. Sper ca vom reda Caii Victoriei frumusetea si eleganta vremurilor de odinioara".

Strategia de extindere Chronolink se declina pe doua planuri: magazinele monobrand - pentru Rolex "si planuim deschiderea de astfel de boutique-uri si pentru alte branduri din portofoliul nostru" si multibrandul Ellinas, pentru care s-ar preta o locatie stradala sau chiar si "exportarea" conceptului in provincie. Cu siguranta, insa, Chronolink nu va deschide niciun magazin in malluri. "Nu cred ca mallurile sunt potrivite pentru industria pe care o reprezint. Cu o singura exceptie - in cazul in care Chronolink creeaza propriul mall, un mall de lux autentic. Dar ma bucur ca nu am facut niciun experiment in malluri si ca nu mi-am irosit timpul. In general, mallurile din Romania sunt vizitate de tineri care prefera zona de entertainment si de restaurante", declara Loucas Ellinas.

Oficialul Chronolink estimeaza ca 2010 - primele trei trimestre cel putin - va fi mai dificil decat anul acesta. "Primele semne concrete de revenire vor aparea in ultimul trimestru al anului viitor pe piete puternice precum Germania, Italia sau Franta, care vor fi urmate de piete emergente precum Romania, iar in ultimul val vor fi tarile a caror industrie se bazeaza pe servicii, precum Grecia. Dar cand vorbesc de revenire ma refer la semne precum stapanirea inflatiei sau o scadere a ratei somajului - nu schimbari dramatice in bine, ci doar o atmosfera mai pozitiva. Dupa parerea mea, consumatorul roman va incepe sa simta o imbunatatire clara in al doilea trimestru al anului 2011", spune Ellinas, care e si mai pesimist in ceea ce priveste piata luxului. "2010 va fi mai dificil pentru lux decat 2009, deoarece anul acesta inca am mai fost propulsati de evolutiile pozitive din 2008 si nu am simtit chiar asa tare recesiunea. In 2010 consumatorii vor fi mai precauti, vor mai taia din bugetele de cheltuieli si vor amana achizitii. Pe de alta parte, situatia nu e chiar disperata deoarece inca vor fi multe achizitii impulsive, dar si clienti care nu sunt afectati de recesiune si vor continua sa cumpere lux".

In acest context dificil, Loucas Ellinas spune ca au de castigat companiile care nu au imprumuturi sau obligatii financiare. "Toate operatiunile Chronolink, toate achizitiile sau investitiile de orice fel sunt autofinantate, deoarece sunt de parere ca asta e cea mai buna strategie. In plus, finantarea in Romania este mult mai scumpa decat in orice alta tara europeana, asa ca e mult mai eficient sa «te intinzi cat ti-e plapuma»", spune Ellinas, care subscrie la filosofia de afaceri a lui Warren Buffett: "Fii prudent cand ceilalti sunt increzatori si curajos si agresiv cand ceilalti sunt prudenti". "Eu aplic acum a doua parte a acestui sfat si sunt convins ca e strategia care se va dovedi inspirata, mai ales cand piata isi revine, iar noi vom fi intr-o pozitie puternica", incheie Ellinas.