Style

Discursuri de varf si versuri la birou

02 apr 2009 180 afişări
Din aceeaşi categorie
„Este o perioada fascinanta pentru a tine discursuri, nu am simtit niciodata mai acut sentimentul de alienare intr-o camera", spunea pentru Financial Times David Whyte referindu-se bineinteles la o camera de conferinte si la confuzia creata de recesiune.
Whyte este poet si unul dintre cei mai cautati „oratori" ce a tinut discursuri motivationale „in versuri" pentru companii mari precum Boeing sau Microsoft. Contextul economic actual nu a redus cererea pentru serviciile sale, chiar dimpotriva. Discursul lui Whythe incepe cu strofe din poeziile sale proprii sau din cele ale lui lui Rilke, Wordsworth, Yeats sau alti mari poeti internationali si apoi se dezvolta intr-o conversatie interactiva. Durata unui astfel de discurs motivational poate fi de 45 de minute sau se poate intinde pe parcursul a 3 zile. 
In Romania exista o nisa pentru acest tip de discursuri motivationale mai putin conventionale, iar Alexandru Gavan, alpinist himalayan, este principalul reprezentant in domeniu. Gavan a urcat in premiera romaneasca si fara oxigen pe unii dintre cei mai inalti munti din lume, printre care si varful himalayan Makalu (la granita dintre Nepal si Tibet) si pe baza experientelor sale montane tine acum discursuri pentru companii ca Vodafone, Citibank sau Pfizer, printre altele. Pentru fiecare corporatie in parte discursul este personalizat, „de exemplu stau de vorba cu HR managerul, mi se da o tema, iar apoi fac o paralela intre experientele acumulate in urma expeditiilor si valorile companiilor respective. Pot sa vorbesc despre planificare, leadership, lucrul in echipa sau administrarea riscului, prin prisma trairilor mele," spune Gavan. Alpinistul a inceput sa tina acest gen de discurs motivational pentru companiile care il sponsorizau, dar „vazand feed-back-ul clientilor, am realizat ca pot sa extind aceasta activitate si pentru alte companii". Acum Gavan are in jur de 4 discursuri pe luna, care sunt „filtrate" de compania Trend Consult, iar pretul pentru o ora de „speech" este de aproximativ 2.500 de euro, „depinde si de public, care poate insemna 40 de oameni sau 250 de oameni". Pe langa poezii si aventuri pe munte unele companii ca grupul britanic Bibby Line Group au mers chiar mai departe pentru a contribui la motivarea angajatilor si la buna lor stare de spirit si au angajat pe cineva care sa le citeasca, ca inainte de culcare. De altfel „reader in residence" a devenit un job in toata regula, iar oamenii de afaceri care nu mai au timp sa citeasca angajeaza pe cineva sa faca asta in locul lor, in timp ce ei isi verifica mailurile.