Style

Europenii renunţă şi la una dintre cele mai ieftine plăceri

13 oct 2012 1363 afişări de Mădălina Dediu Panaete
Din aceeaşi categorie
 Europenii renunţă şi la una dintre cele mai ieftine plăceri: ciocolata

Criza economică din Europa "taie" din cererea de ciocolată, o plăcere care era considerată, până nu demult, rezistentă la recesiune, scrie Thomson Reuters.

"Nu am mai văzut o astfel de contractare a pieţei de ciocolată de când am început s-o analizez", a afirmat Marcia Mogelonsky, analist al companiei de cercetare Mintel.

Cercetătorii Mintel spun că în timp ce valoarea pieţei mondiale de ciocolată o să se modifice uşor până la valoarea de 84,5 miliarde de dolari în 2012, piaţa din vestul Europei va avea un declin de aproximativ 5%.

Compania de cercetare Nielsen a înregistrat pentru prima dată o scădere a volumelor produselor din categoria FMCG (bunuri de consum cu mişcare rapidă) în al doilea trimestru al acestui an de când a început să monitorizeze acest segment în anul 2007.

"Dacă perspectiva economică continuă să fie negativă, oamenii vor începe să cheltuiască tot mai puţin pe mâncare şi chiar pe ciocolată", a mai spus Mogelonsky.

Mintel estimează că piaţa de ciocolată din vestul Europei va scădea până la o valoare de 30 miliarde de dolari, de la 31,7 miliarde de dolari cât a fost în 2011. Pieţele din Europa şi America de Nord sunt cele mai mari şi mai mature pieţe din lume.

"Trebuie să conştientizăm faptul că piaţa este suficient de matură, deci nu prea mai există loc de creştere a volumului, indiferent dacă mediul economic este favorabil sau nu", a afirmat Lee Linthicum, şeful companiei de cercetare Euromonitor International.

În Portugalia şi Italia vor fi cele mai mari scăderi ale valorii pieţei de ciocolată din Europa de Vest în acest an, Mintel previzionând un declin de 11%, respectiv de 7%. Cel mai mare producător de produse din ciocolată din lume, Barry Callebaut, a spus că în primele nouă luni ale anului fiscal 2011- 2012, vânzările de două cifre din America, Asia şi Europa de Est au ajutat echilibrarea situaţiei, afacerile la nivel global fiind afectate de scăderea consumului în sudul Europei.

Datele companiei Mintel arată că cele mai mari creşteri se aşteaptă pe pieţele emergente din Asia, inclusiv China, Indonezia şi Vietnam, dar în aceste ţări nivelul de pornire al creşterii este foarte scăzut. Valoarea pieţei din China va creşte cu 16% în 2012 la 4,6 miliarde de dolari, în timp ce în Vietnam creşterea este de 11%, până la 170 de milioane de dolari, iar în Indonezia de 9%, până la 1,2 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Mintel.

Încetinirea de pe piaţa ciocolatei a trecut şi prin filtrul pieţei de cacao, randamentele de pe bursa de valori de la Londra (Liffe) au ajuns la cel mai scăzut nivel de la cel înregistrat pe 25 iulie.

Cacaua măcinată în Europa în al doilea trimestru al acestui an, un indicator al cererii de cacao, a înregistrat cel mai mare declin, de 17,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Europene a Cacauei (ECA).

Unii comercianţi estimează o scădere de 20% în al treilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Citeşte şi: