Travel

Familie mare? Nissan Qashqai plus 2

19 mar 2009 314 afişări
Din aceeaşi categorie

Nissan Qashqai plus 2 apare ca o disonanta fata de modelele din clasa in primul rand pentru ca are o garda la sol ceva mai ridicata si introduce si un sistem de tractiune integral care il apropie de SUV-uriPlafonul de sticla este prezent, ca si la majoritatea echiparilor superioare ale MPV-urilor sau SUV-urilor concurente cu sapte locuri. Parasolarul este comandat electric de la un buton instalat pe consola de lumini fata. precum Hyundai Santa Fe sau Peugeot 4007, care dispun de echipari cu sapte locuri.

Liniile exterioare au suferit modificari fata de modelul de baza prin introducerea unui al treilea geam de dimensiuni mai mari, care sporeste vizibilitatea pasagerilor, dar si prin alterarea detaliilor posterioare prin alungirea pana la 4,52 metriCat de practice sunt insa cele doua locuri care, utilizate, reduc considerabil spatiul aferent port­bagajului? Accesul a fost facilitat prin largirea usilor din spate, iar spatiul pentru genunchi a fost calculat, pentru o persoana de pana la 1,60 metri, la un nivel rezonabil fata de alte modele concurente.
Introducerea celor doua locuri a modificat si dimensiunile masinii, astfel ca fata de Nissan Qashqai are un ampatament mai mare cu 135 de mm, iar lungimea a crescut cu 211 mm la 4,52 metri. Designul exterior a fost modificat de asemenea prin introducerea unui al treilea geam de dimensiuni mai mari si prin modificarea liniilor posterioare.
Comportamentul rutier s-a imbunatatit, in ciuda cresterii inaltimii cu aproape 4 centrimetri, in mare parte datorita cresterii ampatamentului. Vorbind de sistemul de tractiune integrala, am si reusit sa il testam. La cuplarea tractiunii am observat ca are capacitatea de a te scoate din conditii apropiate de un SUV veritabil, cu traditie chiar si in concursuri off-road. Nu am fortat insa capacitatile Qashqaiului si am incercat doar cateva unghiuri de atac promi­tatoare, pentru a testa capacitatea de angajare si degajare a obstacolelor.
Dar nu pentru acest lucru a fost creeat Qashqai plus 2 . Daca ne uitam la propulsorul care echipa modelul testat, de 2 litri diesel si 150 CP, am putea spune ca se poate preta si la cateva urcusuri forestiere spre o cabana de vacanta. Cutia automata pare insa ca nu se intelege 100% cu motorul, astfel ca pierde timp esential la schimbarea rapoartelor, chiar si in mod secvential. Acest impediment este apoi compensat de cuplul motor de 320 Nm.
Revenind la utilitate, este un automobil destinat intr-adevar familiei. Putere pentru deplasari extraurbane, de vacanta, exista suficienta sub capota, sistemul de croaziera are comenzile instalate pe volan,Porbagajul are un volum standard de 450 de litri si se reduce prin ridicarea celor doua scaune din randul trei la 130 de litri. Configurarea se face individual, fiind posibila incarcarea si unor obiecte ce depasesc 1,5 metri in lungime. vizibilitatea este mai mult decat acceptabila pentru toti pasagerii, iar confortul este deplin. Loc pentru pasageri a fost calculat pentru toate scaunele, spatiile de depozitare sunt suficiente, iar portbagajul, cu ultimele doua locuri rabatate, ajunge la 500 de litri.
 
Model: Nissan Qashqai plus 2
Motor: diesel, 2.0 Dci, 150 CP, 320 Nm
Viteza maxima: 183 km/h
Acceleratie: 0-100 km/h: 12,4 secunde
Transmisie: automata, sase trepte
Consum mediu: 7,0 l/100 km
Capacitate rezervor: 65 litri
Greutate: 1807 kg
Pret (cu TVA): de la 21.250 euro
Plusuri: spatiu, confort
Minusuri: masivitate, vizibilitate posterioara