Arts & Design

Ford Ka: Mini cu personalitate

02 apr 2009 130 afişări
Din aceeaşi categorie
 

Primul Ford Ka este unul dintre cele mai longevive modele ale constructorului american, lansat in 1996 si mentinut in fabricatie timp de 13 ani, timp in care a beneficiat de un facelift, precum si de o versiune roadster - StreetKa.

Imediat cum vezi noul Ka observi elementele de „kinetic design" ianugurate in urma cu trei ani de Ford S-Max si Galaxy. Grila radiatorului de mari dimensiuni, alaturi de farurile in forma de lacrima sunt elemente inconfundabile ale acestei strategii.
Masina este aprope la fel de mica precum generatia anterioara, dar este mai sigura. Daca in versiunea de baza Ka dispune de numai doua airbaguri frontale, din motive de pret, care ii asigura patru stele la In ciuda dimensiunilor reduse, habitaclul noului Ka permite transportul a patru pasageri precum si a cumparaturilor acestora de la supermarket.testele EuroNCAP, se poate opta pentru o versiune superioara de echipare, care dispune de patru airbaguri, necesare unui punctaj de cinci stele.
Tot in functie de versiune difera si habitaclul. Poate fi unul cu flori si culori pastelate, pentru doamne sau domnisoare, fie unul mai sobru, cu alb si negru sau albastru pentru tineri. In interior se observa si cel mai mult faptul ca masina este construita pe aceeasi platforma cu Fiat 500. Comenzile pentru geamurile electrice suntVolanul nu seamana nici cu cel al lui Fiat 500, nici cu cel de pe Fiesta. Dar a fost atent proiectat pentru a oferi un confort bun atat in oras, cat si la un drum mai lung. prezente pe consola centrala si nu pe panourile usilor (solutie pe care o regasim si la Dacia Logan), in timp ce schimbatorul de viteze este amplasat la baza consolei centrale. Solutia nu este una noua, insa este foarte confortabila, mai ales in traficul urban, unde schimbarea treptelor 1-2-3 este foarte frecventa.
In ciuda dimensiunilor exterioare, habitaclul nu ofera senzatia de claustrofobie. Singurul lucru care deranjeaza cu adevarat este lipsa unui spatiu de depozitare pe consola centrala unde se poate pune telefonul mobil. Sau poate cei de la Ford s-au gandit ca toata lumea foloseste hands-free si nu incalca legea. La drum se poate observa la Ka un temperament mai dinamic decat in cazul lui 500. Datorita suspensiei mai dure si reconfigurarii trenului de rulare Ka sta mai bine pe drum, fara a oferi un confort mai slab. Cu toate ca lungimea masinii nici macar nu se apropie de 4 metri, pe locurile din spate pot lua loc doi adulti, chiar si pe distante medii, cu conditia ca inaltimea acestora sa nu depaseasca 1,75 m.
Cel mai probabil modelul cu vanzarile cele mai ridicate va fi cel cu motorul pe benzina de 1,2 litri si 69 CP. Cu toate ca in extraurban motorul nu este unul foarte indicat, deoarece pentru a rula cu viteze de peste 100 km/h trebuie turat, masina avand cinci trepte de viteza, in oras e utila datorita reprizelor bune si acceleratiilor scurte 0-50 km/h. Cu toate acestea, de-a lungul testului, masina nu a consumat mai mult de 7 litri/100 km in traficul urban si 5 litri/100 km in extraurban. Din punctul de vedere al pretului, Ford Ka pleaca de la 8.700 de euro fara TVA, echiparea Ambiente avand in serie aer conditionat si radio-CD cu MP3.
 
Model: Ford Ka TitaniumSchimbatorul de viteze este amplasat la baza consolei centrale, la fel ca la Fiat 500, dar si la Toyota Auris. Solutia este una foarte practica deoarece cel de la volan trebuie sa faca miscari mai scurte.
Motor: benzina, 1.2i, 69 CP, 102 Nm
Viteza maxima: 159 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 13,1 sec
Transmisie: manuala, cinci trepte
Consum mediu: 5,1 l/100 km
Capacitate rezervor: 35l
Greutate: 1.242 kg
Pret (cu TVA): 10.591 euro
Plusuri: sportivitate, design, imagine de marca
Minusuri: consum ridicat pe autostrada