Ceasuri & Bijuterii

French légèreté la Bucureşti

12 mai 2011 432 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

În 1876 Angèle Lancel deschidea un butic cu articole destinate fumătorilor , chiar lângă proaspăt inaugurata Opéra Garnier. La scurt timp Madame Lancel se orientează către marochinăria de lux pentru femei într-o piaţă în care, la finalul secolului 19, erau la început de drum încă trei companii devenite ulterior celebre: Hermès (articole pentru hipism), Louis Vuitton (artizani ai bagajelor) şi Bally (la origine producători de pantofi).

Între timp Lancel a devenit un brand cunoscut în toată lumea dar care s-ar fi putut pierde în mulţimea ofertelor de pe piaţa de lux dacă nu şi-ar fi propus o repoziţionare. Herve Sergent, actualul international sales manager Lancel, s-a alăturat companiei Lancel în urmă cu patru ani, cu misiunea de a "upgrada" brandul. Compania producătoare de accesorii de piele Lancel face acum parte din grupul Richmond, al doilea în lume după LVMH privind cifra de afaceri şi primul în ceea ce priveşte portofoliul de mărci de bijuterii premium (Piaget, Cartier, VanCleef&Arpels, Jaeger-LeCoultre, Vacheron Constantin).

"Avem toate ingredientele luxului cu diferenţa că nu practicăm preţuri nebuneşti. Strategia noastră a fost să stabilim preţurile între 300 şi 700 de euro, zonă de mijloc în care se găsesc puţine companii cu tradiţie. Apoi am vrut să revenim la rădăcinile brandului, să nu ne considerăm marcă de lux şi să vorbim mai degrabă de un «affordable luxury», de «french légèreté»..." , spune Sergent într-un interviu exclusiv pentru După Afaceri.

Noua echipă Lancel a început prin a "răsfoi" arhiva produselor realizate de Madame Lancel încă din 1900, precum portul de cigarette "L'Irreverencieuse", geanta "Le Chinois", faimoasa "Le Parapluie" (geanta umbrelă) sau modelul Le Foxtrot.

Georgiana Palaz, general manager Gerard Darel Romania, şi Herve Sergent, international sales manager Lancel, la lansarea Lancel la The Place Concept Store. De aici designerii au preluat forma de legendarei ,,bucket bag'', realizată de Lancel în 1927, exponentă a ceea ce astăzi este chiar sloganul brandului: French Légèreté.
Geanta a primit numele de Premier Flirt în anul 2006 şi este unul dintre cele mai bine vândute produse ale companiei şi în prezent. Următorul pas a fost asocierea brandului cu personalităţi precum Brigitte Bardot şi Isabelle Adjani, astfel fiind realizate noi modele precum geanta L'Adjani , un alt bestseller al companiei şi colecţia Lancel St Tropez inspirată de Brigitte Bardot.

Brigitte Bardot a lucrat personal cu designerul Lancel pentru realizarea modelului care-i poartă numele. Starul a dorit ca genţile St Tropez să nu fie din piele (pentru a nu răni niciun animal) şi ca nuanţele folosite să fie naturale, fără chimicale.

Sigla genţilor BB poartă semnul margaretei, floarea preferată a actriţei, şi semnul trupei Gipsy Kings alături de care Bardot a cântat.

"Vrem să realizăm modele clasice, adevărate investiţii care pot fi lăsate moştenire din generaţie în generaţie, dar în acelaşi timp să le adăugăm un fashion twist", explică Sergent. Astfel, deşi forma noilor genţi păstrează liniile tradiţionale ale brandului, modelele se aliniază la trenduri prin paleta variată de culori - de la portocaliu la albastru electric, verde şi roşu.

De asemenea, în atelierul din Florenţa orice geantă poate fi personalizată, un serviciu iniţiat odată cu remodernizarea brandului. O geantă L'Adjani e produsă în aproximativ 20 de ore, are 20 de buzunare şi e alcătuită din 50 de bucăţi de piele.

"În ziua de azi femeile vor să aibă ceva unic, să iasă din mulţime, se pune mult accent pe obiectele cu personalitate, unice", spune sales managerul.

Brandul are 262 de magazine în toată lumea şi a realizat anul trecut o creştere globală a vânzărilor de 20% şi a exporturilor de 50%. În momentul de faţă China este cea mai importantă piaţă pentru Lancel, aici fiind deschise 60 de magazine. Pe locul doi este Franţa, unde se află alte 60 de magazine. Urmează apoi Moscova şi Orientul Mijlociu.
Lancel se concentrează acum pe Europa Centrală şi de Sud-Est urmând să deschidă un magazin monobrand în Bucureşti în aproximativ un an. "Pentru moment am ales să ne asociem cu The Place în loc să deschidem un magazin monobrand pentru a construi mai întâi «brand awarness» şi pentru a găsi o locaţie potrivită pentru magazin".

La nivel global, în septembrie anul acesta, brandul pregăteşte lansarea unei noi linii de genţi exclusiviste care "va fi inspirată de poveştile cu prinţese. Anul acesta am avut parte de o nuntă regală şi mai aşteptăm o nuntă în Monte Carlo, aşadar dedicăm această nouă linie prinţeselor". Noile modele vor avea de asemenea legătură cu domeniul artelor, însă detaliile acestui proiect sunt secrete pentru moment.

Colecţia Lancel St. Tropez inspirată de Brigitte Bardot, alături de colecţiile Premier Flirt şi l'Adjani pot fi achiziţionate exclusiv la The Place Concept Store.