Gadget

BMW 740d, furtuna „eco“

30 sep 2010 117 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Limuzinele premium şi cele de lux întotdeauna au fost asociate cu mediul de afaceri, acestea fiind conduse sau deţinute de către persoane cu funcţii înalte într-o companie. Implicit, în acest caz, automobilul reflectă imaginea companiei şi a celui de la volan sau de pe bancheta din spate.

Cu toate că un BMW 740d are un preţ de pornire de aproape 86.000 de euro, acest lucru nu înseamnă neapărat că cel care achiziţionează maşina este dispus să meargă des să o alimenteze sau că vrea să-şi asocieze imaginea cu cea a unui automobil poluant.

Sub capota modelului testat se regăseşte noul motor diesel de 3,0 litri dublu-supraalimentat care dezvoltă 306 CP şi 600 Nm, acesta fiind unul dintre cele mai puternice motoare diesel disponibile pe piaţă, luând în calcul puterea litrică de 102 CP/litru, care până acum era întâlnită numai în cazul motoarelor pe benzină.

Acesta permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde şi rularea cu o viteză maximă de 250 km/h. Toate acestea cu un consum mediu de 6,9 litri/100 km. Dacă în cazul altor modele constructorii comunică cele mai "optimiste" cifre în ceea ce priveşte consumul, în cazul limuzinei germane acestea chiar au fost atinse în test. Spre exemplu, în traficul din capitală 740d a afişat un consum mediu de cel mult 10 litri/100 km, cu doar un litru peste cifra oficială, în condiţiile în care discutăm de o limuzină cu o greutate de aproape două tone. La acest rezultat contribuie tehnologiile EfficientDynamics ale BMW care însă nu afectează performanţele maşinii. Cu toate că discutăm de o maşină de peste 5 metri lungime, Seria 7 este plăcută la condus şi în traficul urban. Iar manevrele de parcare sunt uşor de efectuat în condiţiile în care dispunem de o cameră video în partea din spate şi de senzori de parcare faţă/spate.

Cum se comportă maşina la drum? Ca o adevărată furtună. Faptul că dispune de un cuplu de 600 Nm încă de la 1.500 rpm, asigură acceleraţii puternice demne de modele supersport. Din acest motiv este foarte util Head-up Display-ul - pentru a monitoriza în permanenţă viteza. Dacă nu, este foarte uşor de depăşit viteza legală deoarece maşina este foarte bine izolată fonic - nu avem nici zgomot din partea motorului, care se poate tura aproape la fel de bine ca unul pe benzină, şi nici de la vânt, în condiţiile în care aerodinamica este una bună.

Imediat cum se intră în habitaclu iese în evidenţă modul în care se îmbină înalta tehnologie cu eleganţa clasică. Avem tapiserie din piele care se regăseşte inclusiv pe partea superioară a planşei de bord, inserţii de lemn nobil şi aluminiu satinat. Iar atenţia la detalii este la cel mai înalt nivel. Spre exemplu, prin simpla acţionare a unui buton, cel de la volan poate regla atât scaunul său cât şi pe cel al pasagerului - astfel încât acesta să nu stea să caute butoanele.

Versiunea 740d are şanse să devină cel mai bine vândută din gama sa, în condiţiile în care oferă unul dintre cele mai scăzute consumuri de combustibil, fără a afecta performanţele dinamice, ori confortul pasagerilor.