Gadget

Test drive : BMW 330xd: Putere la consum redus

02 apr 2009 544 afişări
Din aceeaşi categorie
Are un cuplu motor mai mare decat M3 si accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de 6 secunde. In plus, are un consum mediu de 6,5 litri/100 km, iar sistemul de tractiune integrala xDrive ofera un control mult mai bun asupra dinamicii masinii decat daca s-ar fi optat pentru solutia cu tractiune spate.
Teoretic aceasta reprezinta mai mult sau mai putin „reteta" pentru masina perfecta - sa fie sport, sa consume putin, sa dispuna de tractiune integrala pentru drumurile acoperite cu zapada.
Singurul lucru care i se poate reprosa intr-o mai mica sau mai mare masura este pretul. Desigur, acesta reflecta tehnologia de sub capota si marca, dar parca din orice unghi ai privi suma de 46.826 de euro pare relativ mare.
Dar spre comparatie, pentru aceiasi bani se poate achizitiona doar un X3 cu aceeasi motorizare, dar cu performante dinamice mai slabe si cu un consum mai ridicat. 
Cum iei loc in habitaclu descoperi atmosfera sobra tipica oricarui model BMW. Scaunele sport, tapiteria din piele neagra si insertiile de aluminiu fac deliciul unei atmosfere premium, completate de sistemul iDrive, care de aceasta data are sistem de navigatie cu harta Romaniei.
Imediat dupa ce se porneste motorul realizam de ce BMW castiga atat de des titlul de Engine of the Year. Cu toate ca avem de-a face cu un diesel, motorul se tureaza la fel de usor ca unul pe benzina si se aude la fel. Nu avem o plaja de turatii la fel de mare, dar cutia de viteze manuala cu sase trepte schimba rapoartele foarte precis si ofera un confort bun atat in traficul urban, cat si pe un drum virajat de munte sau pe autostrada.
Datorita tehnologiilor EfficientDynamics de-a lungul testului 330xd a inregistrat un consum mai mult decat decent - de 8 litri/100 km in traficul urban si de 6-7 litri in afara, in functie de traseu si cat de aglomerat era drumul.