Ceasuri & Bijuterii

Hocus-Focus

17 mar 2011 38 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

În condiţiile în care VW Golf VI pariază pe conservatorism şi tradiţie, Ford vine cu o revoluţie în ceea ce priveşte noul Focus. Designul exterior este unul dinamic şi futurist, iar interiorul aminteşte de cockpitul unui avion de vânătoare.

Noile sisteme de siguranţă atât activă cât şi pasivă fac din noul Focus unul dintre cele mai "hi-tech" maşini de pe piaţa europeană. Dintre sistemele de asistenţă, de departe cel mai distractiv de încercat este cel de asistare la păstrarea benzii. Acesta dispune de trei moduri - oprit, de avertizare şi de inter­venţie. Avertizarea se face printr-un tremur uşor al volanului, atunci când se schimbă banda fără semnalizare. Intervenţia pe de altă parte, pur şi simplu îţi trage de volan şi te readuce pe traiectorie. Dacă nu intervii, şi maşina se deplasează în partea opusă, atunci sistemul mai intervine încă o dată şi te avertizează să ţii bine mâinile pe volan. Dacă nici atunci nu intervii, maşina este lăsată "liberă". Am testat acelaşi sistem in­clusiv pe noul Audi A6, Ford implementând acum unul similar în clasa compactă.

Designul exterior a înregistrat o bună evoluţie în special la nivelul părţii frontale. Când vezi un Focus venind spre tine în oglinda retrovizoare ştii că este un Focus. Sunt farurile de zi cu tehnologie LED, grila superioară a radiatorului care acum prezintă aceeaşi linie orizontală ca şi la Mondeo facelift.

La vechiul Focus probabil cea mai mare dezamăgire în ceea ce priveşte interiorul o aveai când vedeai displayul monocrom minuscul dintre ceasurile de bord. Acum Focus dispune de două ecrane, unul între ceasuri, controlat de butoanele de pe partea stângă a volanului, şi care reprezintă computerul de bord, şi altul poziţionat în partea superioară a consolei centrale, controlat de butoanele din partea dreaptă. Aşa cum am amintit, volanul reprezintă şi el o altă revoluţie în sine. La vechiul Focus nu existau butoane pe volan, controlul sistemului audio fiind asigurat de un satelit amplasat în partea stângă. Acum pe volan există tempomat, butoane pentru controlul displayurilor şi desigur cele pentru sistemul audio. Un alt lucru care se remarcă foarte repede la interior este calitatea materialelor. Nu se poate spune că este o evoluţie substanţială deoarece şi vechiul Focus era bine construit dar, spre deosebire de multe alte compacte, noul model Ford pare mult mai bine asamblat şi din materiale de bună calitate.

Dar ce contează cu adevărat se află sub capotă. Am condus noul motor pe benzină EcoBoost 1,6 litri şi 180 CP, cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte. De-a lungul testului, indiferent de stilul de condus abordat, acesta nu a trecut de 9,2 litri/100 km. în timp ce atunci când am mers economic, a scăzut bine sub 7 litri/100 km. Cutia este foarte bine etajată şi precisă, însă un pic cam lungă pentru un model cu veleităţi sportive.

Am testat comportamentul rutier pe drumurile virajate din sudul Spaniei, pe toate tipurile de viraje. Aşa cum ne-au obişnuit cei de la Ford, suspensia reprezintă un compromis perfect între confort şi sportivitate, aceasta mulţumind atât pe cei care doresc un automobil confortabil, cât şi pe cei care vor unul sportiv. În ceea ce priveşte preţul, noul Focus cu motor pe benzină 1,6 litri 105 CP va fi de 16.750 de euro pentru echiparea de mijloc Trend.

Caracteristici tehnice