Arts & Design

Ioana Curtail - idealul e Siberia

29 oct 2009 102 afişări
Din aceeaşi categorie

Weekend-ul incepe vineri seara. Primul lucru la care ma gandesc este ca, in sfarsit, pot sa petrec timp cu copiii. Cateodata ajung s-o iau pe fetita de la gradinita. Dupa care ne reunim toti acasa. Sambata dimineata ma trezesc in jur de ora 7. Sotul meu se trezeste insa de la 5. Este analist research pentru un broker si ii place sa urmareasca piata. In plus, avem doi copii mici - unul de 4 ani si celalalt de 1 an si 10 luni - care vin de manuta si ne trezesc. Apoi, fie eu, fie sotul meu mergem la cumparaturi. Nu-mi place sa merg la cumparaturi. Cand hipermarketurile isi vor lansa serviciul de home delivery voi fi cea mai fericita. Sambata fac eu cafeaua. In toate celelalte dimineti ale saptamanii face sotul meu cafeaua. Dupa care imi duc fetita la pictura. In fiecare sambata dimineata la ora 10 face pictura, modelaj, sculptura in lut cu o artista plastica. Asta dureaza pana la 11 si jumatate. In timpul acesta eu stau la Carturesti. La pranz mancam acasa sau mergem sa mancam o pizza la Capriciosa. Pizza e bucuria copiilor. Dupa-amiaza copiii dorm, asa ca eu si sotul meu apucam sa stam de vorba, sa ne intrebam reciproc ce mai facem. Dupa-amiezele de sambata ni le petrecem de obicei in parc, in curte sau undeva afara din Bucuresti. Depinde de sezon. Primavara si toamna, cand nu este foarte aglomerat, ne place sa plecam la Constanta la sfarsit de saptamana. Seara, dupa ce adorm copiii, la 9-10, cateodata ne permitem "luxul" sa iesim, sa ne vedem cu prietenii. De cele mai multe ori mergem la un restaurant indian sa luam cina. Barka Saffron este unul dintre preferate. In afara de deserturi, pe care nu le inteleg, imi place aproape tot ce tine de bucataria indiana - antreurile "filled papadums", un fel de tortilla cu lipie picanta umpluta cu ceapa, rosii, ardei iute cu iaurt si un sos verde, rulourile mici cu carne tocata de pui care se mananca tot cu sos verde, muraturile picante, orezul cu busuioc sau cu sofran. Dupa care ne intoarcem acasa si adormim pe canapea la un film. Filmele sunt o pasiune mai veche de-a mea. Obisnuiam sa merg de 2 ori pe zi la cinema. Am vazut de la Fratii Lumiere la Chaplin cam tot ce se putea vedea. Acum nu mai am timp sa merg la cinematograf, dar gasesc filme bune pe ProCinema si TVR2. Duminica dimineata iesim cu copiii si cu alti prieteni care au copii. Inainte de asta e micul dejun care cred ca este cel mai simpatic moment al zilei pentru ca ne strangem toti la masa si fiecare mananca cereale de diverse feluri pentru diverse varste. Cafeaua e nelipsita. Cafeaua este si foarte buna, facuta de sotul meu, la ibric, cu caimac. Pentru pranz nu avem o rutina. Pot sa spun doar ca petrecem foarte mult timp cu copiii. Fie ca ma duc la cumparaturi sau ca merg sa iau hainele de la curatat, ii iau cu mine. In dupa-amiezele de duminica se intampla de obicei doua lucruri: facem tema pentru gradinita si apoi facem prajituri impreuna. In timpul asta baietii stau prin curte. Duminica seara ne-am facut o rutina, cel putin in ultima vreme, din a incerca sa ajungem la filmul Inglorious Bastards. Sper sa si reusim la un moment dat. Seara e un moment in care stau de vorba cu sotul meu. Ne place destul de mult sa petrecem timp impreuna. Cand avem timp, ne place sa calatorim. Cu masina, toti patru. Chiar daca sunt drumuri lungi. Am fost in Costa Rica mai demult si as vrea sa ma intorc. Mi-a placut acolo foarte mult. Nu un oras anume, ci cele doua coaste, fiecare cu localitatile si plajele ei, cu tot ceea ce poti face acolo, cu vulcanii in actiune, cu partea de jungla. E o tara mica, dar extrem de bogata. Mi-as dori foarte mult sa vizitez Yucatan, in Mexic, pentru vestigiile istorice. Si as mai vrea sa merg in Siberia, dar inca nu am gasit pe nimeni care sa vrea sa mearga cu mine. Filmele sunt de vina pentru asta. Mi se pare fascinanta Siberia. Si peninsula Kamceatka e interesanta si cred ca merita vizitata, dar nu atat cat Siberia. Cine a vazut "Calauza" lui Tarkovsky stie despre ce vorbesc.