Gastronomie

Mancati aici! E aproape gratis!

09 iul 2009 300 afişări
Din aceeaşi categorie

Si lista poate continua. Oferte la restaurante sau pe site-urile de livrari de mancare la domiciliu au existat dintotdeauna, dar de cand suntem in criza economica parca sunt din ce in ce mai prezente, mai atragatoare si mai multe.

 

Cativa dintre proprietarii de restaurante au explicat pentru Dupa Afaceri ca aceasta este una dintre cele mai bune strategii pentru a-si atrage si a-si pastra clientii, indiferent ca este criza sau nu. Altii sustin ca este important sa se remarce in acest moment pentru ca piata „se curata", iar intre cei care rezista batalia e din ce in ce mai apriga, asa ca au nevoie sa fie cat mai vizibili pentru a fi alesi de catre consumatori. Totodata clientii au mult mai multa grija la cheltuieli, asa ca ofertele atractive sunt singurele metode de a-i convinge sa mai ia masa in oras.
Pe site-urile de livrari de mancare la domiciliu s-a instaurat de cateva luni un nou trend. Este vorba despre „meniul de criza" (denumit pe alocuri si „meniul zilei"). Ideea a venit probabil din Spania, de la restaurantul Dario din Gijon care, inca din iarna lui 2008, venea cu o propunere greu de refuzat - „meniul anti-criza" compus din supa de fructe de mare, cotlet cu garnitura de orez si pui sau ansoa cu salata (plus paine, bauturi si desert), la pretul de numai 1 euro. Succesul ofertei s-a masurat din prima zi in 200 de clienti care au stat la coada pentru a prinde liber unul dintre cele 49 de locuri din restaurant.

Si la noi au succes „meniurile de criza". La Trattoria Buongiorno din Piata Victoriei exista doua astfel de variante - meniul de pranz si meniul de cina (lansat in aprilie). Astfel, pentru o masa de seara compusa din fel principal, garnitura si un pahar de vin alb sau rosu, platiti numai 19,9 lei. Cu alte cuvinte doua persoane pot lua cina in oras cu mai putin de 40 de lei. Meniul de pranz a fost lansat din martie, dar de curånd a fost si el completat cu produse noi cum ar fi ciorba de vacuta, ciorba de perisoare, supa de pui si snitelul de pui. Tot 19,9 lei platesc clientii Trattoriei Buongiorno si la prånz (intre orele 12.00 si 16.00) pentru o ciorba sau o supa si un fel principal cu garnitura si salata. „In Trattoria Buongiorno din Piata Victoriei numarul de tranzactii a crescut atåt datorita lansarii ofertelor, dar si datorita momentului care a coincis cu deschiderea terasei. Numarul de tranzactii fata de aceeasi perioada a anului trecut a crescut cu 30% , iar turnover-ul a crescut cu 15%", spune Daniel Mischie, administratorul restaurantului.
„Toate cele 3 branduri ale grupului (City Grill&City Cafe, Trattoria Buongiorno si Caru’ cu Bere) vånd impreuna aproximativ 1.100 de meniuri pe zi in valoare de 100.000 de euro pe luna", completeaza Mischie. Restaurantul High Life se afla tot in zona Pie­tei Victoriei. „Am fost afectati de criza in proportie de 15-20%. Se vede numai la nivelul incasarilor. Clientii sunt aceiasi, doar ca au grija sa consume mai putin", spune Alexandru Constantinescu, administratorul restaurantului. Strategia adoptata pentru a depasi aceste momente include „mult mai multa reclama. Flyere, un banner mare, aparitii pe site-uri de specialitate. Si functioneaza", spune Constantinescu.
In plus, High Life are un meniu special pentru fiecare zi a saptamånii. Nu este neaparat mai ieftin, ci mai rapid. „Avem 5-6 produse preparate dinainte pentru ca totul sa mearga mult mai repede la orele prånzului".
Promptitudinea este un punct forte pentru restaurante astazi, sustine Constantinescu, mai ales pentru acele localuri care se adreseaza oamenilor de business mereu grabiti.
In acest sens High Life pregateste pentru oamenii de afaceri din zona - „un bufet cald, bazat pe viteza, cu plata la kilogram". Acesta va fi lansat in maximum o luna.
De curand s-a lansat si un site care sa ajute restaurantele.
Este vorba despre www.eatOUT.ro, un website pe care se afla informatii despre restaurante, meniuri, preturi si posibilitatea de a face rezervari online la orice restaurant din Romania sau din lume.

Nici aici nu lipsesc ofertele.
„eatOUT s-a lansat cu campania «Rezervi de 6 ori, mananci gratis». Te inscrii ca membru eatOUT, rezervi, mananci la restaurant, scrii un review, acumulezi puncte de fidelitate si vei fi trimis sa iei masa la unul dintre restaurantele participante la campanie", explica Florin Bilbiie, initiatorul programului.
In acelasi timp pe site se afla 30 de oferte speciale pentru pranz, brunch, cina, discount-uri intre anumite ore, bauturi si pizza gratis.
„Sunt toate pe acelasi site, nu mai e nevoie sa cauti fiecare restaurant in parte pentru a afla ce oferte are", spune Bilbiie. 50 de restaurante s-au inscris pe eatOUT.ro pana in acest moment si majoritatea sunt din Bucuresti.
„Imi doresc ca pana la sfarsitul anului sa am 90% din restaurantele active din Romania. Pana in prezent sunt 100 de utilizatori activi care rezerva online."
anca.negoita@zf.ro

Trattoria Buongiorno din Piata Victoriei a fost printre primele restaurante care au oferit „preturi de criza"