Auto

Mitsubishi ASX, crossover de oraş

04 nov 2010 102 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

De ce să te limitezi numai la asfaltul autostrăzilor când poţi avea libertatea unui tra­seu montan sau a unui macadam? La această întrebare vrea să răspundă noul ASX, SUV-ul subcompact al Mitsubishi, amplasat în gamă exact sub Outlander. Avem dimensiuni tipice unui automobil de segment C, poziţie înaltă la volan şi spaţiu interior ce aminteşte de un model de clasă medie.

Premiera noului ASX o reprezintă motorizarea de sub capotă. Modelul a fost lansat cu dieselul de 1,8 litri şi 150 CP - motor diesel proiectat exclusiv de Mitsubishi - în condiţiile în care Outlander avea la început un diesel de 2.0 litri TDI cumpărat de la Volkswagen, iar acum unul 2,2 HDi de la Peugeot-Citroën, şi care s-a dovedit extrem de distractiv la condus, atât în oraş, cât şi în afara acestuia. Singurul alt diesel disponibil era cel de 3,2 litri de pe Pajero, dar mult prea mare pentru un SUV compact. Imediat cum iei loc la bord, apartenenţa la gama Mitsubishi se remarcă imediat. Habitaclul este aproape identic cu cel din Outlander, numai că este puţin mai "compact", similar cu cel dintr-un Lancer. Modelul testat era în versiunea de top, Instyle, echipat cu tapiţerie din piele, sistem infotainment cu navigaţie, display touchscreen şi sistem audio Rockford Fosgate. Tot aici menţionăm şi displayul color pentru computerul de bord şi o calitate îmbună­tăţită a materialelor utilizate la interior.

Este de apreciat că pentru ASX s-a renunţat la vechiul sistem de pornire a motorului pentru modelele key-less - de a "răsuci" o imitaţie de cheie amplasată pe locul butucului tradiţional şi s-a adoptat sistemul standard, cu buton. În momentul în care pleci de pe loc se remarcă rafinamentul dieselului de 1,8 litri, care este unul foarte silenţios şi în acelaşi timp unul căruia îi place să fie turat - puterea maximă de 150 CP este atinsă la 4.000 rpm, iar cuplul motor de 300 Nm este disponibil între 2.000 şi 3.000 rpm.

Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi un sistem de tracţiune integrală cu diferenţial central blocabil. Pentru cei ce consideră că nu au nevoie de tracţiune 4x4, ci doar de o gardă la sol mai mare, există şi posibilitatea ca versiunea diesel să vină şi numai cu tracţiune faţă. O alternativă o reprezintă motorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP, dar care vine numai cu tracţiune faţă. Pe de altă parte tracţiunea integrală este foarte utilă iarna sau chiar şi atunci când carosabilul este umed. Preţul de pornire pentru ASX este de 16.662 de euro pentru motorizarea pe benzină şi de 24.404 euro pentru dieselul de 1,8 litri şi tracţiune integrală.