Style

Moda in lupta cu criza

25 nov 2009 656 afişări
Din aceeaşi categorie

Este probabil ca marile case de moda sa intarzie sa se gandeasca la debutul pe o piata ca Romania din cauza crizei economice. Tocmai de aceea exista un potential neexploatat suficient pentru brandurile care si-au fixat ca target consumatorii cu venituri peste medie care tocmai din cauza vremurilor vitrege ezita sa investeasca in produse de brand. "Cred ca acest segment de consumatori se va orienta catre produse din categoria celor din care fac parte Celyn B., produse de calitate, dar la preturi rezonabile", explica Alina Pacurar, general manager Icon.

Inaugurarea magazinului Icon a avut loc la inceputul lunii octombrie in Baneasa Shopping City. "Am ales cu atentie din mai multe proiecte aflate in proces de inchiriere la inceputul acestei veri. Am folosit ca si criterii de selectie pozitionarea tenant-mix-ului si catchment-area pe care proiectele o detineau, respectiv cine vor fi vizitatorii acestor malluri", spune Pacurar. "Cred ca brandurile magazinului se potrivesc cu cele ale mallului in care suntem. Prezenta magazinelor de tip high end din Baneasa SC ma avantajeaza si consumatorii fideli ai mallului sunt exact targetul de care am nevoie, cunoscut fiind si ca partea de nord a Bucurestiului este cu ceva mai sus pozitionata ca si venituri".

Marcile aduse la Icon nu sunt toate noi pentru Romania, dar sunt pentru prima data reunite in acelasi magazin. "Sunt unic distribuitor pentru Denny Rose din 2005 si am parteneriate cu toate magazinele importante din Romania", spune managerul Icon. Celyn B. este pe piata din tara noastra de 2 ani.

"Cunosc bine obiceiurile de consum ale romancelor. De aceea am avut incredere in acest brand. Atat Denny Rose, cat si Celyn B. promoveaza tendinte, sunt sic, dar sunt si permisive ca pret", explica Pacurar.

Investitia in magazinul din Baneasa Shopping City a fost de 80.000 de euro. Cat priveste amortizarea - "Am luat decizia de a deschide Icon pornind de la asteptari rezonabile. Vrem sa investim pe termen lung, sa ne dezvoltam sanatos, sa avem preturi care contin adaosuri realiste. Asa ca suntem realisti si cand vine vorba despre amortizare", spune managerul. De ce sunt niste branduri care nu vor da gres chiar daca sunt promovate in plina criza economica? Pentru ca se completeaza reciproc si aduc calitate la preturi sustenabile intr-un raport echitabil fata de suma pe care o femeie o aloca lunar si anual din bugetul sau pentru haine, sustine Pacurar. "Intentionez sa ating o masa critica de magazine proprii prin care sa-mi distribui aceste branduri. Voi alege cu atentie locatii intrucat este extrem de important ca expansiunea sa se intample ca un proces care se deruleaza sincronizat cu modul in care imi structurez portofoliul de produse din fiecare magazin si respectiv piata".

Belstaff Flagship Store s-a lansat luna aceasta. "Exista un decalaj intre modul in care Romania percepe criza la aceasta data si ce se intampla in SUA sau Europa de Vest. Asta nu inseamna ca oamenii nu sunt preocupati de imaginea lor, mai ales ca, din acest punct de vedere, Romania este la inceput. Retailul de fashion la noi in tara este neexploatat, deci are potential", spune Raluca Elas, store manager Belstaff Flagship Store. Aceasta completeaza ca atata timp cat vor exista clienti care sa caute detalii impecabile, istorie si traditie dincolo de brandurile efemere, Belstaff nu-si face griji in ce priveste criza economica. La un nivel mai pragmatic, "avand in vedere contextul si faptul ca sunt doar zece Flagship Store Belstaff in lume, printre care si cel de pe Calea Victoriei 136, am pregatit un plan pe o perioada de cinci ani", spune Elas. "Intentionam sa exploatam magazinul din Bucuresti la capacitate maxima. Vrem sa devina un reper pe cea mai importanta artera de fashion a capitalei". Cu toate acestea, estimarile facute chiar de Elas indica scadere de business de 20-30 de procente in 2010. Belstaff a patruns pe piata de fashion cu echipamente pentru motociclisti si a fost prima companie care a folosit "bumbacul cerat". Brandul lansat in 1924 produce haine de piele devenite deja legendare si a atras atentia de-a lungul timpului mai multor personalitati cum ar fi Ernesto Che Guevarra, dar si actorilor George Clooney, Ewan McGregor si Brad Pitt.

Si Coccinelle este un brand recent pentru piata de moda din Romania. Lansarea magazinului de accesorii a avut loc cu numai cateva zile in urma, tot pe Calea Victoriei. "Cred ca felul in care a evoluat piata de fashion anul trecut si criza economica au ajuns sa fie un avantaj pentru brandul nostru. Pentru ca, daca inainte exista clasa de clienti pe care nu o deranja sa cheltuie pentru o geanta minim 1.000 de euro, acum aceeasi clasa de clienti se gandeste de doua ori si isi indreapta atentia spre noi, care vindem o geanta de aceeasi calitate cu 300 de euro", explica Elisabeta Calboli, international communication manager Coccinelle. Compania s-a folosit de criza pentru a deschide in aceasta perioada noi magazine in Romania, Polonia, Italia, Mexic si cateva in Asia.

Dar cele mai importante new-entry-uri pe piata de fashion de la noi, cel putin ca brand awareness, vor ramane probabil Marni si Burberry, cele doua branduri care intra in portofoliul Mengotti si care se pozitioneaza pe segmentul de lux al pietei. De la deschiderea magazinului (martie 2008) si pana astazi incasarile Mengotti au crescut constant, spun reprezentantii Mengotti. "Datorita aparitiei Gucci, prezent in Romania in exclusivitate la noi, vanzarile isi mentin cota ascendenta. Ne confruntam si noi cu situatia economica, dar asta nu ne impiedica sa evoluam. Magazinul este din ce in ce mai cunoscut dupa sosirea colectiei Gucci. Continuam cu alte doua premiere pentru Romania: Burberry si Marni". Cei de la Mengotti isi doresc sa aduca marci sau linii noi cu fiecare sezon si spera sa deschida si alte magazine, dar abia cand se va contura mai precis un cartier al modei in centrul Capitalei. "Este firesc sa se dezvolte mai mult piata de fashion. Este cerere pentru asta. E un proces natural pe care nici macar criza nu il poate impiedica. Poate doar va prelungi putin timpii de dezvoltare", conchid reprezentantii magazinului.