Auto

Porsche Cayenne Turbo, supersport polivalent

27 mai 2010 51 afişări
Din aceeaşi categorie

Astfel, primei generatii Cayenne i s-a reprosat ca nu este un Porsche adevarat, inclusiv din prisma interiorului, cu toate ca toate motorizarile erau de "origine", in afara de dieselul de 3,0 litri TDI lansat anul trecut.

Ajuns la a doua generatie, Cayenne s-a dorit in primul rand mai aproape de conceptul Porsche. Desi 30% din componente sunt aceleasi ca pe un Touareg.

Designul exterior aminteste intr-o mica masura de generatia anterioara, dar acum este mai aerodinamic si pare mult mai sportiv. Singura parte "delicata" a designului o reprezinta stopurile spate, dar cu care te poti obisnui.

Interiorul noului Cayenne este probabil unul dintre cele mai frumoase lansate anul acesta. Poate fi intrecut numai de Panamera, limuzina de la care s-a inspirat in ceea ce priveste consola centrala, in timp ce materialele folosite si finisarile erau cel putin la acelasi nivel ca si limuzina Porsche.

Spre deosebire de Audi si BMW, unde totul se invarte in jurul computerului de bord MMI sau iDrive, aici aproape fiecare functie are un buton dedicat. BMW X5, ML sau Range Rover par acum mult mai imbatranite atunci cand sunt comparate cu noul Porsche.

In plus, versiunea Turbo dispune din standard de tapiterie din piele, care pur si simplu acopera aproape toate suprafetele. Pentru o senzatie cu adevarat de lux, tapiteria din piele trebuie completata de un plafon imbracat dintr-o bucata de Alcantara. Doar acest optional costa 2.067 de euro.

O versiune de top nu putea sa vina decat cu un sistem audio de top - in acest caz Burmester, cu 16 incinte acustice si o putere reala de peste 1.000W, proiectat special pentru Cayenne. Claritatea si calitatea sunetului sunt aproape de perfectiune. Chiar si cand treci de jumatate cu volumul, sunetul nu se aude deloc distorsionat. In acest caz calitatea costa - sistemul audio Burnmester costa 3.653 euro in cazul modelului Turbo si peste 4.900 de euro in cazul celorlalte versiuni.

Pe autostrada, macadam sau drum virajat de munte, pur si simplu nu ai ce sa-i reprosezi. E ajutat de sistemul PDCC si PASM, adica un sasiu adaptiv, cu bare stabilizatoare si suspensie pneumatica, ce regleaza garda la sol in functie de conditii.

Cu acest sistem, Cayenne Turbo poate fi ce vrea soferul sa fie. Un 911 4x4 care sta lipit de asfalt pe drumuri de munte, un Gran Turismo rafinat pe autostrada sau un crossover confortabil pe macadam. Si nici din acest punct de vedere nu i se poate reprosa nimic lui Cayenne Turbo. Nici macar pretul de pornire de peste 120.000 de euro, cu TVA inclusa, pentru ca atunci cand ai apasat pedala de acceleratie la podea in modul sport, masina pur si simplu te uimeste.

Caracteristici tehnice

Model: Porsche Cayenne Turbo

Motor: benzina, V8 4,8 litri, 500 CP, 700 Nm

Cutie de viteze: automata, opt trepte

Acc. 0 - 100 km/h: 4,7 secunde

Viteza maxima: 278 km/h

Consum mediu: 11,5 l/100 km

Pret (TVA inclusa): 121.914 euro