Auto

Rolex, aspectul sportiv

09 iul 2009 52 afişări
Din aceeaşi categorie

Desi sinonim de multa vreme cu un anumit statut social, brandul Rolex a reprezentat, inca de la lansare, un spirit foarte robust si sportiv, evidentiat, de altfel, si de primele parteneriate initiate de fondatorul marcii, Hans Wilsdorf: cu inotatoarea britanica Mercedes Gleitze (1927), care a traversat inot Canalul Manecii purtand un Rolex, cu pilotul Stewart Blacker (1933) care a survolat Everestul, cu pilotul auto Sir Malcolm Campbell care a depasit viteza sunetului in 1935 sau cu faimosul Sir Edmund Hillary, primul om pe Everest in 1953.


Acum, la un secol de la lansarea marcii, Rolex e implicat parca mai mult decat oricand in sport, de la sailing pana la echitatie, tenis sau golf. La sfarsitul lunii trecute s-a desfasurat cea de-a 12-a editie a Rolex Farr World Championship, o competitie mai speciala, avand in vedere ca regulamentul prevede ca numai proprietarul ambarcatiunii are dreptul sa se afle la carma in timpul regattei. Astfel, oamenii de afaceri care detin barcile din concurs (toate trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni) isi dau seama daca sunt capabili sa carmeasca si un vas (nu numai o companie) pe parcursul unor curse foarte animate, care dureaza fiecare circa o ora. Fiecare carmaci amator are totusi dreptul sa aiba si cel mult patru marinari profesionisti in echipaj, iar daca oboseste poate preda iahtul si unui membru al familiei, daca exista vreunul care sa se incumete. Pana in prezent, circa 160 de ambarcatiuni au fost construite special pentru aceasta competitie. Anul acesta, campionatul a fost castigat de nava Barking Mad, detinuta de Jim Richardson, desi favoritul era vasul cu un nume mult mai interesant - Mascalzone Latino, al italianului Vincenzo Onorato, campionul ultimelor trei editii. O alta competitie de sailing sponsorizata de brandul elvetian este Rolex Fastnet, care debuteaza pe 9 august, cu 300 de echipaje inregistrate.
Rolex sponsorizeaza concursuri de echitatie tot de circa 50 de ani, ca si campionatele de sailing. Saptamana trecuta s-a incheiat editia din acest an a Festivalului Mondial de Echitatie CHIO
Aachen, care s-a desfasurat pe parcursul a zece zile si a atras peste 360.000 de suporteri. Evenimentul dateaza din 1898, iar trei dintre cele sapte discipline de concurs sunt sponsorizate sau sprijinite de Rolex, care este implicat in cadrul concursului de zece ani. Castigatorul Rolex Grand Prix primeste un premiu in bani, dar si un Oyster Perpetual Datejust. In 2001, brandul a creat Rolex Grand Slam of Eventing, un trofeu inmanat doar celui care castiga consecutiv competitiile de la Lexington, Badminton si Burghley - pana acum a fost castigat doar o data, de calareata britanica Pippa Funnell, care se alatura campioanei Zara Philips (nepoata reginei Angliei) in galeria celor selectati pentru campaniile Rolex. In incheiere, un alt ambasador celebru Rolex, Roger Federer, a castigat saptamana trecuta finala de la Wimbledon, in fata lui Andy Roddick, doborand recordul detinut pana acum de doi tenismeni (Pete Sampras si acelasi Federer) in materie de trofee Grand Slam castigate - 14.

www.ralucabadea.ro