Arts & Design

Romeo şi Giulietta

24 feb 2011 49 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Alfa a demarat în urmă cu trei ani o amplă campanie de reîmprospătare a brandului. A fost prezentat modelul 8C Competizione, realizat pe platformă tehnică de Maserati, a urmat MiTo în 2009, iar în 2010 noua ţintă a devenit segmentul compact. Alfa 147 a fost înlocuită de Giulietta, iar cel mai probabil anul viitor 159 va deveni Giulia.

Designul Giuliettei nu reprezintă o surpriză, "împrumutând" aceeaşi linie ca 8C sau MiTo. Are faruri cu LED-uri pentru luminile de zi şi celebra grilă a radiatorului. Spectacolul este însă în partea din spate. Ca şi farurile, şi stopurile dispun de tehnologie LED care fac Giulietta inconfundabilă noaptea.

Interiorul marchează o revoluţie în ceea ce priveşte designul. Nu seamănă cu niciun alt model Alfa lansat anterior. Are influenţe retro, ornamente metalice şi o asimetrie specifică modelului. Plăcută este şi maneta schimbătorului, care are o bilă metalică pe care este gravată grila cutiei de viteze. Singurul lucru care incomodează la volan este cotiera centrală. Spaţiul interior este corect având în vedere segmentul din care face parte, atât în faţă, cât şi pentru locurile din spate.

Portbagajul măsoară 350 de litri, dimensiune care îl situează undeva în partea inferioară a clasamentului clasei compacte.

Quadrifoglio Verde este pentru Giulietta ce este GTi pentru VW Golf. Adică un hot-hatch. Poate fi privită ca o alternativă atât pentru Ford Focus RS, Renault Megane RS, cât şi pentru BMW 130i sau Audi S3.

Spre deosebire de acestea, Quadrifoglio Verde vine cu sistemul DNA (Dynamic, Normal şi All-Weather) care permite exploatarea la maximum a motorului 1,8 litri supraalimentat, în toate condiţiile. De fapt acesta este şi singurul lucru care contează cu adevărat. Spre exemplu - cine doreşte o exploatare normală a maşinii alege modul normal în care se poate obţine şi un consum mai mult decât decent. În modul normal consumul poate scădea până la aproape 7 litri/100 km, în timp ce în mediul urban ajunge la circa 12-13 litri/100 km, în funcţie de stilul de condus adoptat.

Dacă este iarnă şi carosabil alunecos, se comută sistemul în poziţia All-Weather, care limitează motorul temperamental şi te face să crezi că sub capotă ai cel mult 150 CP. În modul Dynamic însă, totul se schimbă. Motorul reacţionează brutal la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie, direcţia devine şi mai precisă, iar sistemele lasă maşina să devină mai distractivă la condus. Practic, ai impresia că deodată maşina are peste 280 CP. Cutia de viteze este exact cum ne-am aşteptat să fie - scurtă şi precisă, tipică unei Alfe "pur-sânge".

Preţul acesteia porneşte de la 27.000 de euro. Spre comparaţie, un VW Golf Gti costă 26.100 de euro, dar are numai 210 CP şi nu dispune de un sistem similar DNA.

Model: Alfa Giulietta

Quadrifoglio Verde

Motor: benzină, 1,8T, 235 CP,

340 Nm

Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Acc. 0-100 km/h: 6,8 secunde

Viteză maximă: 242 km/h

Consum mediu: 7,6 litri/100 km

Preţ (cu TVA): 27.000 euro

Plus: Design, performanţe dinamice, motorizare, sistem DNA

Minus: Sistemul multimedia Blu&Me preluat de la Fiat Bravo