Style

Audi Q7, SUV reinventat

01 iul 2010 46 afişări
Din aceeaşi categorie

Audi doreşte cu tot dinadinsul să-i contrazică pe ecologişti, lansând pentru Q7 un motor V6 de 3,0 litri TFSI îmbunătăţit, care să ofere atât performanţe dinamice superioare, cât şi un consum de combustibil mai redus.

În plus, motorul este cuplat acum la o cutie de viteze tiptronic cu opt trepte şi funcţie start/stop.

Imediat cum iei loc în Q7 şi porneşti motorul, remarci că ceva nu este în regulă. Până acum toată lumea s-a obişnuit că un Q7 să vină cu un motor diesel, dar în acest caz, coloana sonoră a TFSI-ului de sub capotă reprezintă doar un indiciu care să-ţi sugereze doar că maşina funcţionează.

Nu ai nici cum să nu apreciezi plafonul din Alcantara sau sistemul de navigaţie cu elemente grafice 3D.

Cu toate că la prima vedere te-ai aştepta de la un SUV pe benzină să pară uşor sub motorizat la plecare de pe loc, datorită cuplului mai mic la turaţii joase nu a fost cazul. Chiar şi în traficul urban, V6-le s-a dovedit o motorizare echilibrată şi care să merite a fi luată în considerare alături de dieselul TDI de 3,0 litri. Consumul este probabil primul sau cel puţin al doilea lucru important luat în calcul atunci când vine vorba de o alegere între benzină şi diesel. De această dată, dieselul este cu aproape 3 litri/100 km mai economic, dacă luăm în calcul consumul mediu de 10,7 litri/100 km al benzinei.

Dar nici un astfel de detaliu nu mai contează când pleci la drum. Cu toate că dimensiunile maşinii nu sunt printre cele mai compacte, chiar şi în traficul urban din Ingolstadt maşina s-a comportat exemplar. Aici nu am avut cum să nu apreciem cutia de viteze cu opt trepte, care schimbă foarte lin treptele de viteză. Consumul nu a urcat în acest caz la fel de repede precum credeam. Dacă oficial Audi anunţă un consum de 14,4 litri la 100 km în traficul urban, computerul de bord ne-a indicat 16,2 litri. Diferenţa era reprezentată de faptul că atunci când am efectuat testul, traficul era la oră de vârf.

Odată ajunşi pe autostradă am început mai mult să apreciem caracterul dinamic al modelului. Am accelerat până la peste 200 km/h pe autobahnul nemţesc fără a simţi vreun efort din partea motorului. Chiar şi abordând un stil de condus mai sportiv, fiind pe autostradă am reuşit să reducem ape titul maşinii la mai puţin de 15 litri/100 km.

Preţul de pornire al maşinii pe benzină este de aproape 60.000 de euro, cu TVA inclusă, iar dieselul de 3,0 litri şi 240 CP pleacă de la puţin peste 55.000 de euro. Aşadar, din punct de vedere financiar dieselul câştigă.

Ambele motorizări accelerează SUV-ul de la zero la 100 km/h în 7,9 secunde, benzina având însă avantajul unei viteze maxime mai ridicate. Dar pentru cine doreşte un automobil premium mai rafinat şi mai silenţios, motorul pe benzină va reprezenta întotdeauna o alternativă.

Motor

Tip: V6, supraalimentat

Cilindree: 2.995 cmc

Putere maximă: 272 CP/ 6.500 rpm

Cuplu maxim: 400 Nm/ 2.250-4.750 rpm

Transmisie: automată, 8 trepte

Dimensiuni şi mase

Masă proprie: 2.295 kg.

Lungime/Lăţime/Înălţime: 5.089 x 1.983 x 1.737 mm

Ampatament: 3.002 mm

Capacitate portbagaj: 775 litri

Capacitate rezervor: 100 litri

Performanţe

Acceleraţie: 0-100 km/h, 7,9 secunde

Viteză maximă: 222 km/h

Consum mediu: 10,7 litri/ 100 km

Buget

Preţ de bază fără TVA: 50.052 EUR

Preţ fără TVA: 50.052 EUR